Suodata
Näytä kaikki suodattimet
Haullasi ei valitettavasti löytynyt yhtään tulosta 😞 Uusi haku

Samankaltaiset sijainnit

Tampere tarjoaa runsaasti työmahdollisuuksia hygieniaosaamisensa todistaneille

Tampere on noin 220 000 asukkaallaan yksi Suomen suurimmista kaupungeista ja tarjoaa lähialueineen tuhansittain ravintola- tai elintarvikealaan liittyviä työpaikkoja. Hygieniapassin hankkiminen helpottaa huomattavasti työnsaantimahdollisuuksia.

Tampereella hygieniapassiin vaadittavia osaamistestejä järjestävät lukuisat eri oppilaitokset sekä koulutusyritykset ja -yrittäjät. Tarjolla on myös testeihin valmistavaa koulutusta. Hygieniapassitestejä järjestävät Ruokaviraston hyväksymät testaajat.

Esimerkiksi Tampereella testitilaisuuksia järjestetään viikoittain. Testaajat ovat monesti henkilöitä, jotka työskentelevät oppilaitoksissa tai ravintola- ja elintarvikealan yrityksissä. Testaajat toimivat itsenäisesti, eli he saavat vapaasti päättää, milloin ja kenelle hygieniapassitestejä järjestävät.

Helpota läpipääsyä hygieniapassitestiin valmistavalla koulutuksella

Hygieniapassitesti koostuu 40 väittämästä, jotka ovat joko oikein tai väärin. Oikeasta vastauksesta saa yhden pisteen, mutta väärästä vastauksesta ei rangaista miinuspisteellä.Testin läpäistäkseen kokelaan pitää saada vähintään 34 pistettä, eli vain kuuteen kysymykseen on varaa vastata väärin.

Hygieniapassitestin kysymykset liittyvät mm.:

• elintarvikealan lainsäädäntöön
  • henkilökohtaiseen hygieniaan
  • mikrobeihin
  • työn omavalvontaan.

Varsinaisten testien lisäksi kokelas voi halutessaan osallistua myös valmistavaan koulutukseen, jossa kerrataan hygieniatestissä kysyttyjä asioita ennen kokeen suorittamista. Myös näistä koulutuksista vastaavat usein oppilaitokset sekä yksityiset koulutusyritykset tai yrittäjät.

Varsinaisen testin hinta on yleensä noin 30-50 euroa. Valmistavaan koulutukseen osallistuminen nostaa tätä hintaa jonkin verran, mutta samalla helpottaa testin läpäisyä.