Haullasi ei valitettavasti löytynyt yhtään tulosta, tee Uusi haku

Vedeneristyskoulutus ylläpitää ammattitaitoa

Märkätilojen vedeneristäjän koulutus varmistaa, että märkätilojen asentajat pystyvät tekemään märkätilojen vedeneristystöitä ajantasaisten ohjeiden ja määräysten mukaisesti. Koulutus valmistaa myös vedeneristäjän henkilöstösertifikaatin teoriatenttiin ja näyttökokeeseen.

Tentin ja näyttökokeen hyväksytysti läpäisseet voivat hakea märkätila-asentajan henkilösertifikaattia (myöntäjänä Eurofins Expert Services Oy, aikaisemmin VTT). Vedeneristäjän sertifikaatin suorittaminen voidaan lukea hyväksi myös Talonrakennusalan ammattitutkinnon osaan Märkätilojen vedeneristystyöt.

Kenelle vedeneristyskoulutus on tarkoitettu?

Koulutus soveltuu laatoitus- ja vedeneristystöiden tekijöille. Osallistujalla tulisi olla rakennusalan kokemusta tai koulutus. Koulutus sopii myös märkätilatöitä tekeville.

Märkätilojen asentajan henkilöstösertifikaatin suorittamista varten henkilöllä tulee olla 1,5 vuoden työkokemus rakennusalalta tai vastaavat tiedot ja taidot.

Vedeneristyskoulutuksen sisältö

Märkätilojen vedeneristäjän sertifiointikoulutuksessa käsiteltäviä aiheita ovat muun muassa:

• vedeneristykseen liittyvät lait ja määräykset
  • vedeneristysmenetelmät
  • märkätilarakenteiden rakennusfysiikan perusteet
  • märkätilojen vedeneristystöissä tapahtuvat yleisimmät virheet

Koulutusvaihtoehdot ja vedeneristyskoulutuksen kesto

Märkätilojen vedeneristäjän sertifiointikoulutusta järjestetään peruskoulutuksena ja täydennyskoulutuksena. Jos osallistujalla on märkätila-asentajan sertifikaatti, voidaan sen voimassaoloa jatkaa täydennyskoulutuksen kautta kahdella vuodella.

Vedeneristyskoulutus ja tentti toteutetaan yhden koulutuspäivän aikana, ja näyttökoe suoritetaan tyypillisesti eri päivänä. Täydennyskoulutusmuotoinen vedeneristäjän koulutus on sen sijaan yksipäiväinen.

Takaisin sivun alkuun

Lähteet: tts.fi, amiedu.fi