Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifiointiohjelma
Digitaalisen markkinoinnin muuttuessa yhä monimutkaisemmaksi vaaditaan alan ammattilaisilta jatkuvaa ammattitaidon ja tietotason ylläpitämistä. IAB Finlandin sertifikaattiohjelman avulla varmistat, että oma ja työyhteisösi digimarkkinoinnin osaaminen pysyy tämän päivän kilpailussa mukana.
Sertifikaatin sisältö
Itseopiskelumateriaali koostuu 16 moduulista ja niiden sisällössä käsitellään seuraavia osa-alueita: Markkinointimallit ja kohderyhmien määrittely, digitaaliset kanavat ja digimarkkina, digitaalinen mediamarkkina ja digiekosysteemi, tilaajan / ostajan rooli digiekosysteemissa. Näiden lisäksi mukana on asiaa muun muassa markkinointilainsäädännöstä ja GDPR:stä. Koko opiskelumateriaali on suomeksi ja räätälöity vastaamaan Suomen markkinaa.
Opiskelumateriaali on päivitetty 2023 ja siihen on lisätty osiot: tekoälyn (AI) hyödyntäminen markkinoinnissa, kaupan media markkinoinnin mahdollisuutena ja digimainonnan vastuullisuus.
Mistä sertifiointiohjelma koostuu?
- Esittelyaamupäivä (intropäivä) 16.4. klo 9.00-12.00
- Kuuden viikon omatoiminen opiskelujakso, yhteensä noin 30-40 tuntia
- Verkkokurssi - opiskelumateriaali (virtuaalinen oppimisympäristö)
- Harjoituskysymykset
- 30.4. Välipuhelu 1 klo 14-15 (Teams)
- 14.5. Välipuhelu 2 klo 14-15 (Teams)
- 31.5. mennessä koevastausten jättäminen
- Koekysymyksiin vastaaminen 2 viikon aikana (Virtuaalinen oppimisympäristö)
- Diplomi kokeen läpäisseille
Ohjelma tehdään yhteistyössä IAB:n kanssa. Huom! IAB:n jäsenet voivat osallistuvat tähän koulutukseen jäsenetuhinnalla, mutta heidän tulee tällöin olla yhteydessä asiakaspalveluun jäsenetuhinnan saadakseen.
Seuraavat toteutukset
Aikataulu
Ohjelman käynnistäminen ja aloitus Teamsilla 16.4.2024 klo 9.00-12.00
Itseopiskeluna seuraavat moduulit:
1. MARKKINAKATSAUS & TRENDIT – MISTÄ NYT PUHUTAAN?
2. DIGITAALISET MEDIAT OSANA KULUTTAJAN OSTOPROSESSIA SEKÄ ASIAKASYMMÄRRYKSEN TÄRKEYS
- Kuluttajan ostoprosessi
- Markkinointimallit
- Liiketoimintaymmärryksen tärkeys
- Toimialaymmärrys
3. DIGITAALINEN TYÖKALUPAKKI
- Briiffi ja tilaaminen alihankkijalta
- Media- ja kanavavalinnat
- Oikeiden KPI-mittareiden valinta
- GDPR & TCF
- CRM - Customer Relationship Management
4. DATA OSANA TOIMIVAA DIGITAALISTA MARKKINOINTIA
- Kampanjamittaus ja mainonnanhallinta
- Viewability
- Brand Safety
- Dataan perustuvat asiakasprofiilit
- Attribuutiomallinnus
5. DIGITAALISET MEDIAKANAVAT JA MEDIAMATEMATIIKKA
- Hakusanamainonta
- Sosiaalisen median mainonta
- Display-mainonta & ohjelmallinen ostaminen
- Videomainonta
- Natiivimainonta
- Digitaalinen ulkomainonta
- Digitaalinen audio
- Sähköpostimainonta
- Vaikuttajamarkkinointi
- Hinnoittelu ja mediamatematiikka
KOETILAISUUS – suoritetaan etänä
Kustannukset
JÄSENETUHINTA 850,00 € (+alv 24 %, 204,00 €)
HINTA 1250,00 € (+alv 24 %, 300,00 €)
Kauppakamarin Koulutus somessa
Ota yhteyttä
Suomen monipuolisin ajankohtaiskouluttaja
Helsingin seudun kauppakamari järjestää vuosittain noin 250 ajankohtais- ja täydennyskoulutusta. Monipuolisesta tarjonnasta löydät vaihtoehtoja koko henkilöstölle. Aiheita ovat muun muassa johtaminen ja esimiestyö, henkilöstö- ja taloushallinto, myynti, markkinointi ja viestintä sekä julkiset palvelut ja juridiikka. Koulutusten pituudet vaihtelevat brunssiseminaareista laajempiin valmennuskokonaisuuksiin...
Lue lisää kouluttajasta Kauppakamarin Koulutus ja katso koulutustarjonta täältä