Asiakashallinta

Asiakashallinta lähtee asiakkaan tarpeista. Alta löytyy tietoa asiakashallinnan koulutuksista työelämää varten. Saat lisätietoa kurssista täyttämällä yhteydenottopyyntölomakkeen koulutussivun alalaidassa. Tämän jälkeen koulutuksentarjoaja ottaa sinuun yhteyttä. Palvelu on maksuton. Etkö löydä etsimääsi? Onko sinulla kysyttävää asiakashallinnan koulutuksista? Ota meihin yhteyttä osoitteella info@koulutus.fi.
Suodata
Koulutusala
Toteutustapa
Koulutustyyppi
Näytä kaikki suodattimet

Opiskelijakokemukset

Asiakashallinta -aiheisista koulutuksista lisätietoa alla:

Asiakashallinta ohjaa ja huolehtii asiakastarpeista

Asiakashallinta on liiketoiminnan asiakaslähtöinen johtamisjärjestelmä. Sen avulla määritetään tarjonta ja ohjataan kysyntä luotuun tarjontaan pysyvän vaihdannan aikaansaamiseksi.

Strateginen asiakashallinta on asiakaskäyttäytymisen ohjaukseen ja tuntemukseen perustuva johtamisjärjestelmä, jonka tavoitteena on määrittää yrityksen toiminta-alueet sekä asemaa kuvaavat tavoitteet. Asiakashallinnalla allokoidaan operatiivisten yksiköiden resurssit sekä vastuut, joita tarvitaan asiakassuhteen aikaan saamiseksi.

Operatiivisella asiakashallinnalla varmistetaan asiakkaiden tarpeita vastaava tarjonta ja asiakassuhteiden tehokkuus. Operatiivisen asiakashallinnan tehtäviin kuuluu myös kysynnän ohjaaminen kehittämällä myyntiä ja markkinointiviestintää sekä asiakaspalvelun ja asiakassuhteen pysyvyyden tehostaminen.

Toimiva asiakashallinta vaatii tehokasta asiakkuuksien johtamista

Asiakkuudet muodostavat yrityksen tärkeimmän pääoman, joten asiakkuuksien johtamista voidaan pitää yhtenä tärkeimmistä liiketoiminnan osa-alueista. Asiakkuuksien kehittämisellä luodaan suurempaa pääomaa yrityksen käyttöön. Asiakkuuksia kehitetään luomalla asiakkuusstrategiaa ja välineitä joilla asiakkuuksia voidaan analysoida. Tavoitteena asiakkuuksien johtamisella on tietysti asiakkuuksien arvon nostaminen.

Tärkein asiakkaan arvokkuuden mittari on asiakkuuden kannattavuus.  Tämän lisäksi mittareina toimivat asiakkuuden kesto, rahallinen volyymi, asiakasosuus, referenssiarvo tai vaikka asiakkuuden lujuus.

Asiakkuuksien johtaminen on yhdistelmä asiakaskeskeistä ajattelutapaa ja konkreettista toimintatapaa, joita kumpaakin tarvitaan tuloksekkaaseen asiakashallintaan.

Yritysten koveneva taistelu asiakkaista edellyttää entistä parempaa asiakasosaamista, jonka taustalla on asiakkuuslähtöinen liiketoiminnan hallinta.