AutoCAD-koulutus

Opi AutoCAD-ekspertiksi! AutoCAD toimii työvälineenä erityisesti insinöörien ja arkkitehtien harjoittamassa suunnittelutyössä, joka vaatii esimerkiksi suunnitelmapiirustusten ja -laskentojen viemistä astetta pidemmälle. Tutustu AutoCAD-koulutuksiin!
Suodata
Koulutusala
Toteutustapa
Koulutustyyppi
Näytä kaikki suodattimet

Suositut koulutusalat

Opiskelijakokemukset

AutoCAD-kurssi perehdyttää tietokoneavusteiseen suunnitteluun

CAD (Computer-aided design) eli tietokoneavusteinen suunnittelu on suunnittelutyötä, jossa käytetään tietokonetta apuvälineenä.

AutoCAD on yleiskäyttöinentietokoneavusteisen suunnittelunohjelmisto, jota kehittää ja julkaisee yhdysvaltalainen Autodesk Inc. AutoCAD-ohjelmistosta on erilaajuisia ja -hintaisia versioita.

AutoCAD-kurssi tutustuttaa ohjelmien monipuoliseen käyttöön

AutoCAD-ohjelmaa käytetään muun muassa kaksi- ja kolmiulotteiseen suunnitteluun, mallinnukseen ja tietokonesimulointiin. Kaksiulotteisella tai 2D-piirtämisellä voidaan tuottaa suunnitelmapiirustuksia, joiden kehittyneemmät ominaisuudet mahdollistavat esimerkiksi nopean pinta-alan laskemisen suunniteltavasta kohteesta.

3D-malleilla taas on mahdollista saada suunniteltavasta kappaleesta tai ilmiöstä ohjelmallinen malli, jota voidaan AutoCAD-ohjelman avulla tarkastella eri kuvakulmista.

Mitä aiheita AutoCAD-kurssilla voidaan käsitellä?

AutoCAD-kurssi perehdyttää kävijänsä AutoCAD-ohjelmistoon ja sen vaihteleviin käyttötarkoituksiin. AutoCAD-peruskurssilla opit tehokkaasti ja oikeaoppisesti CAD-työskentelyn yleiset periaatteet, menetelmät ja käsitteet. Opit AutoCAD-ohjelman tärkeimmät piirto-, muokkaus-, tekstitys- ja mitoitus- sekä tulostustoiminnot kaksiulotteisessa suunnittelussa. Kurssin aikana tehdään runsaasti harjoituksia.

Tyypillisesti AutoCAD-peruskurssin aikana käydään läpi seuraavat aiheet:

• käyttöliittymä ja avusteet
  • AutoCAD-kuvien katselu ja käsittely
  • tiedostojen hallinta
  • piirtämisen aputoiminnot
  • kohdistimet ja niiden käyttö
  • kuvatasot, värit ja viivatyypit
  • muokkaustoiminnot
  • mitoitus ja tekstit
  • apukoordinaatistot
  • tulostus
  • mittakaavan hallinta
  • symbolit ja niiden käyttö.

Peruskurssien lisäksi edistyneemmillä AutoCAD-kursseilla voi syventää aiempaa osaamista.

: AEL.fi, teakoy.fi