Cisco-koulutus

Valmistaudu Cisco-sertifikaatin suorittamiseen. Hanki Cisco-koulutuksella sellaiset tiedot ja käytännön taidot, joiden avulla onnistut suorittamaan jonkin arvostetuista Cisco-sertifikaateista. Tutustu Cisco-koulutuksiin!
Suodata
Koulutusala
Toteutustapa
Koulutustyyppi
Näytä kaikki suodattimet

Cisco-koulutus

Cisco Systems on reitittimiä, kytkimiä ja muita verkkolaitteita valmistava tietoliikenne- ja elektroniikkateollisuusyritys. Ciscon valmistamien laitteiden käyttöä varten on tarjolla erilaisia kursseja ja sertifikaatteja.

Cisco-koulutukset auttavat sertifikaattien suorittamisessa

Cisco-koulutusten ja valmennusten tavoitteena on tarjota mahdollisuus oppia sellaiset tiedot ja käytännön taidot, joiden avulla Cisco-sertifikaattien suorittaminen on mahdollista. Koulutuksia on tarjolla eri Cisco-tasoja varten.

Cisco-sertifikaatit

Cisco-sertifikaatit ovat tunnettu ja arvostettu osaamisen mittari. Cisco-sertifikaatin voi suorittaa auktorisoiduissa testikeskuksissa. Cisco-sertifikaatin saamiseksi testiin osallistujalta edellytetään hyvää teknologiaosaamista, Cisco-laitteiden tuntemusta sekä taitoa soveltaa ja konfiguroida tekniikoita käytännössä.

Suoritettu Cisco-testi ja sertifikaatti osoittaa henkilön hallitsevan tietyn verkkoteknologian ja siihen liittyvät standardit. Standardoituja tekniikoita käyttävät useat laitevalmistajat, joten Cisco-serfikaatilla on yleisempää arvoa, oli oma laiteympäristö mitä tahansa.

Cisco-sertifikaateissa on viisi tasoa. Aiemmin kolmiportainen taso laajennettiin ensin neliportaiseksi ja lopulta viisiportaiseksi.

Architect-taso

Cisco Certified Architect on korkein Cisco-sertifiointien taso. Architect-tason saavuttaminen vaatii huippuosaamista ja testien lisäksi arviointiryhmän hyväksynnän.

Expert-taso

CCIE lienee yksi arvostetuimmista verkko-osaajan tutkinnoista. Suomessa on kova kysyntä tämän tason ammattilaisilla. CCIE-tasoon valmentautuminen on hyvä aloittaa hakemalla alkuvauhtia sopivalta professional-tason kurssilta.

Professional-taso

Jokaisella tasolla on useita teknologialinjoja, jotka keskittyvät tarkemmin tiettyyn aihepiiriin. Professional-tason aihepiirejä ovat esimerkiksi suunnittelu, verkkotekniikat, operaattoriverkot, tietoturva, langattomat verkot, IP-puhe ja -viestintä sekä konesalitekniikat.

Associate-taso

CCNA-sertifiointi on yleisesti hyvin tunnettu ja arvostettu perustutkinto. Tämän tason osaajia löytyy Suomestakin jo suhteellisen paljon. Associate-tason tutkinto on erinomainen tae henkilön TCP/IP-perusosaamisesta ja verkkotekniikoiden tuntemuksesta.

Entry-taso

Sertifioitumisen voi aloittaa joko suorittamalla CCENT-tutkinnon tai siirtyä suoraan CCNA- tai CCDA-tutkintoihin. Avainkirjaimet lyhenteissä ovat E (entry), N (network) ja D (design), jotka ilmaisevat tutkinnon suuntautumisen. Kaikki sertifioinnit alkavat CC-kirjaimilla (Cisco Certified…)

CCENT on samalla osa CCNA-tutkintoa (Cisco Certified Network Associate), jonka voi suorittaa kahdella eri testillä tai yhdellä koontitestillä.

: Elisa Santa Monica, Cisco.com, Sovelto