Suodata

Lisää samankaltaisia koulutusaloja

Lisää artikkeleja aiheesta: Sosiaalinen media -koulutus

Osallistujien kokemuksia aiheessa Sosiaalinen media

LinkedInin saloihin pääsee tehokkaasti kiinni kouluttautumalla

Tunnemme kaikki LinkedInin, mutta jääkö sen hyötykäyttö teilläkin pintaraapaisun tasolle. Miten yritys tai organisaatio oikeastaan voi hyödyntää LinkedIniä? Linkedin-asiantuntijat tutustuttavat aiheeseen koulutuksissaan, joita on saatavilla niin luokkahuonetoteutuksina kuin verkkokursseinakin.

LinkedIn on monipuolinen some-markkinoinnin väline. Se soveltuu avoimista työpaikoista ilmoitteluun mainiosti, sillä työtä hakevat ammattilaiset ovat nykyisin vahvasti läsnä LinkedInissä. Tämän vuoksi se sopii myös perinteisestä ilmoittelusta eroavaan työntekijöiden hakuun, kuten potentiaalisen työntekijän henkilökohtaiseen kontaktointiin.

Työnhakupuoli on ehkä se LinkedInin tunnetuin juttu. Tämän lisäksi kanava soveltuu työnantajabrändäykseen, sisältömarkkinointiin ja tarjoaa mahdollisuuksia maksulliseen mainontaan.

Mitä LinkedIn tarjoaa Sinulle yksityishenkilönä?

LinkedInin mahdollisuuksia yksityishenkilölle on vaikea kuvata yksiselitteisesti, sillä parhaat tavat hyödyntää kanavaa vaihtelevat riippuen ammatistasi, roolistasi ja tavoitteistasi. Sinulla LinkedIninin käyttäjänä voi olla samanaikaisesti useampi näistä rooleista.

Yleisimmin LinkedIn tunnetaan varmastikin verkostoitumisen työkaluna. Voit luoda kontaktin tuntemiesi ja tai ammatillisesti kiinnostavien henkilöiden kanssa. Yksityisviestein voit tehdä lähemmin tuttavuutta. Monille myyjille ja rekrytoijille tämä on erityisen mieluinen kanava, sillä ihmiset antavat paljon tietoa itsestään kaikkien saataville.

Monet käyttävät LinkedIniä henkilöbrändäyksen välineenä. Se on verrattavissa yritysten tekemään työnantajabrändäykseen. Sillä luodaan kuvaa siitä, mitkä asiat ovat sinulle tärkeitä, mikä on syvintä osaamistasi ja millainen olet luonteeltasi. Tätä kaikkea voi ilmaista LinkedInissä niin omin kirjoituksin, muiden postauksiin kommentoiden kuin visuaalinen puoli huomioon ottaen.

LinkedIn-koulutukset yksityishenkilölle ja yrityksille

Koulutustarjontaa voi löytää esimerkiksi seuravista aiheista:

• Social selling
  • LinkedInin markkinointityökalut