WordPress taipuu julkaisualustana moniin eri tarpeisiin

WordPress on noussut yhdeksi selkeästi suosituimmista julkaisualustoista. WordPress on ilmainen, helppokäyttöinen ja monipuolinen ominaisuuksiltaan. WordPress taipuu myös vaativaan ammattimaiseen käyttöön, mutta sen avulla kokemattomampikin pystyy luomaan yritykselleen toimivat ja tyylikkäät kotisivut, tai vaikka blogin.

WordPress-koulutus perehdyttää nettisivuihin monipuolisesti

WordPress-koulutuksissa opetellaan WordPress-julkaisujärjestelmän teknisiä ominaisuuksia ja verkkosisältöjen tuottamista. Käytännön ominaisuuksien lisäksi WordPress-koulutuksissa osallistujat pääsevät perehtymään myös sisällöntuotannon maailmaan. Kiinnostavien sisältöjen suunnitteluun on syytä panostaa, sillä niillä saavutetaan näkyvyyttä ja sitoutetaan kävijöitä.

Menestyneet nettisivut tarvitsevat

• teknisen toimivuuden,
  • onnistuneen visuaalisen ilmeen,
  • kohderyhmää kiinnostavia sisältöjä.

Miten rakentaa sivusto WordPressillä?

WordPress-sivuston rakentamisessa on kuusi vaihetta:

• WordPress-alustan asentaminen palvelintilaan
  • Teeman asentaminen
  • Lisäosien asentaminen
  • Tietoturvatoimenpiteet
  • Sivuston sisällön tuottaminen ja päivittäminen
  • Sivuston julkaisu

WordPress-koulutuksesta saat tukea kaikkiin yllä mainittuihin vaiheisiin. Katso tarjolla olevat WordPress-kurssit ja luo toimivat WordPress-sivustot itsellesi tai yrityksellesi.

Opi tuottamaan sisältöjä WordPress-julkaisualustalla

WordPress-koulutuksissa voidaan sisällöntuotannon suhteen käydä läpi viestien muotoilua, sisällöntuotannon osa-alueita ja työkaluja sekä tehtyjen viestintätoimenpiteiden mittaamista. Mittaustulosten avulla viestintää voidaan kehittää yhä tehokkaammaksi. Verkkojulkaisijoiden yleisesti käyttämä mittaustyökalu on esimerkiksi Google Analytics.

Verkkosisältöjen tuottamisessa on otettava huomioon useita asioita, ja osaan näistä perehdytään myös WordPress-koulutuksissa:

• Millainen on hyvän verkkotekstin rakenne ja muoto?
  • Millainen kuvitus tukee verkkotekstiä?
  • Millaisilla seikoilla hakukonenäkyvyyttä voidaan parantaa?
  • Miten erilaisia sosiaalisen median kanavia voidaan käyttää yrityksen verkkosisältöjen tukena?

WordPress-koulutuksesta hyötyvät yksilöt ja yritykset

WordPress-kurssin oppien avulla yrityksen kuin yrityksen verkkoviestintä voidaan nostaa uudelle tasolle ja kilpailukykyiseksi verkkonäkyvyyden kilpajuoksussa.

WordPress-koulutuksia toteutetaan sekä yrityksille räätälöityinä että kaikille avoimina koulutuksina.

Lähteet: Eduhouse

Usein kysytyt kysymykset

• WordPress on avoimen lähdekoodin sisällönhallintajärjestelmä, jolla voidaan rakentaa verkkosivut.

• Wordpressillä voi rakentaa monenlaisia verkkosivuja, kuten esimerkiksi kotisivut, blogin tai verkkokaupan.

• WordPress-osaamisesta on hyötyä sisällöntuotannon parissa työskenteleville sekä blogin tai verkkosivujen perustamisesta kiinnostuneille.