ESG ja markkinointi

ST-Akatemia, Verkossa
Kesto
1 päivä
Hinta
750 EUR + alv 24 %
Seuraava toteutus
20 marraskuuta, 2024 katso lisätiedot
Toteutustapa
Etätoteutus
Kesto
1 päivä
Hinta
750 EUR + alv 24 %
Seuraava toteutus
20 marraskuuta, 2024 katso lisätiedot
Toteutustapa
Etätoteutus
alkaen 750 EUR + alv 24 % / osallistuja

ESG ja markkinointi

ST-Akatemia

ESG ja markkinointi -koulutuksessa opit, miten ESG (ympäristö, sosiaalinen vastuu ja hyvä hallintotapa) -periaatteet ja markkinointiviestintä yhdistyvät tehokkaaksi voimaksi yrityksen brändin rakentamisessa ja kilpailuedun saavuttamisessa. Koulutuksessa keskitytään siihen, miten ESG-periaatteita voidaan hyödyntää markkinointistrategioiden suunnittelussa ja toteutuksessa sekä miten vastuullisuusviestintä voi vahvistaa yrityksen mainetta ja houkutella asiakkaita.

Perehdymme myös kestävyysraportteihin, joiden muoto ja sisältö määräytyvät uuden lainsäädännön ja ESRS-standardien mukaan. Lisäksi saat ymmärryksen markkinointiin liittyvistä muista säädöksistä kuten ECO-labeling -direktiivistä ja viherpesua koskevista säädöksistä. 

Seuraavat toteutukset

Tulossa 1 toteutus

20 marraskuuta, 2024

  • Etätoteutus
  • Verkossa

Kohderyhmä

Markkinoijat

Aikataulu

Ohjelma- ja kouluttajatiedot tarkentuvat lähempänä koulutuksen ajankohtaa.

8.45 Liittyminen koulutukseen omalla laitteellasi

9.00 Intro: Johdatus aiheeseen – koulutuksen tavoite

9.15 Markkinointia ohjaava lainsäädäntö ja muut säädökset – Mikä on viherpesua? 

KV vs. kansallinen markkinointi

  • Viherpesudirektiivi
  • Green claims
  • ECO-labeling-direktiivi

10.15 Tauko 

10.30 Mikä on ESG? 

  • ESG, Kestävyys vai Vastuullisuus – termit tutuiksi
  • ESG:n merkitys liiketoiminnassa
  • Esimerkkejä hyvistä ESG-käytännöistä
  • Kestävän kehityksen periaatteet ja ympäristövastuut (E)
  • Sosiaalinen vastuu (S), hyvä hallintotapa (G) ja sidosryhmäsuhteet

11.30 Lounas 

12.15 Kestävyysraportti vs. Vapaaehtoinen vastuullisuusraportti 

  • Mitä ero on kestävyysraportilla ja vapaaehtoisella vastuullisuusraportilla?
  • Mittarit – Mikä on todennettavaa ja varmennettavaa
  • Esimerkkejä hyvistä raporteista

13.30 Tauko 

13.45 Case study: ESG ja markkinointi 

  • Miten ESG integroituu markkinointistrategiaan?
  • Kestävän kehityksen markkinointi ja brändäys

14,45 Yhteenveto koulutuksesta

15.00 Koulutus päättyy 

Pidätämme oikeuden muutoksiin.

Kustannukset

750,00 €

(+ alv 24 %)

Hintaan sisältyy kuuden kuukauden käyttöoikeus koulutusaineistoon ja tallenteeseen.
Löydät nämä ST-verkkopalveluista.

Ota yhteyttä

Ota yhteyttä

Haluatko tietää lisää koulutuksesta ESG ja markkinointi? Täytä yhteystietosi, niin koulutuksen järjestäjä ottaa sinuun yhteyttä.

reCAPTCHA logo Tämä sivusto on suojattu reCAPTCHA:lla, ja Googlen tietosuojakäytäntö ja käyttöehdot ovat voimassa.
ST-Akatemia
Fredrikinkatu 61 A
00100 Helsinki

ST-Akatemia – ajankohtaiset koulutukset talouden ammattilaisille ja yritysjohdolle

ST-Akatemia on talouden ammattilaisten osaamisen kehittäjä. Pidämme asiakkaamme ajan tasalla kirjanpidon, taloudellisen raportoinnin ja verotuksen muutoksista – yhdessä eturivin asiantuntijoiden kanssa. ST-Akatemia Oy on Suomen Tilintarkastajat ry:n omistama yhtiö. Löydät lisätietoa ST-Akatemian koulutuksista alta löytyvästä koulutuslistauksesta. Voit myös kysyä lisätietoa suoraan...

Lue lisää kouluttajasta ST-Akatemia ja katso koulutustarjonta täältä

Sponsoroitu