Valitse sivuston käyttötapa: Mobiili

Digitaalinen palvelumuotoilu -verkkokurssi

UX Academy
Yhteenveto
6 viikkoa
990 EUR + alv 24 %
suomi
Avoin koulutus
Verkossa/etänä
Alkavat koulutukset
Verkossa/etänä
16.9.2019   (suomi)
990 EUR
4.11.2019   (suomi)
990 EUR

Digitaalinen palvelumuotoilu -verkkokurssi

Digitaalinen palvelumuotoilu -verkkokurssi

Digitaalinen palvelumuotoilu -verkkokurssi – 6 viikkoa mentorin ohjauksessa

Tällä kurssilla opit tehokkaiden käytännön harjoitusten avulla hyödyntämään palvelumuotoilua verkkopalveluiden, mobiilisovellusten ja muiden digitaalisten palveluiden kehittämisessä. Paras tapa oppia on tehdä itse kädet savessa. Kurssin jälkeen ymmärrät, miten palvelumuotoilun ja Lean Startup -henkisen ketterän kehittämisen avulla palvelukonseptia voidaan rakentaa loppukäyttäjiä osallistaen.  Opit hyödyntämään perusperiaatteita omassa työssäsi. Kurssi sopii erinomaisesti myös UX-suunnittelusta kiinnostuneille.

Tällä verkkokurssilla

  • Harjoittelet muotoilijan menetelmiä yksityiskohtaisten esimerkkien avulla
  • Opit kokeilemaan ratkaisuideoita oikeilla asiakkailla
  • Saat työelämän projekteihin sopivat työpohjat
  • Opit vetämään ideointityöpajan
  • Saat kouluttajalta henkilökohtaista palautetta puhelimitse ja kirjallisesti

Koulutuksen sisältö

Kurssi etenee digitaalisen palvelumuotoilun prosessin vaiheiden mukaisesti. Saat jokaisesta kurssin aiheesta harjoitustehtävän, jonka voit tehdä käyttäen omaa harjoitusprojektiasi tai kurssilta saatavaa harjoitusaihetta.

1. Johdanto palvelumuotoiluun ja kokeiluihin

Mitä on palvelumuotoilu ja mitä ovat nopeat kokeilut? Miksi palveluita kannattaa kehittää yhdessä asiakkaiden kanssa?  Digitaalisen palvelumuotoilun prosessin esittely.

2. Liiketoiminnan tavoitteet ja asiakasryhmät

Miten projektille asetetaan mitattavat tavoitteet, jotka toimivat “pohjantähtenä” työn edetessä?  Kirjataan ylös myös oletukset kohdeasiakkaista ja heidän tarpeistaan.

3. Asiakkaan (käyttäjän) ongelmien selvitys

Mikä on käyttäjätutkimus? Valmistellaan ja toteutetaan käyttäjätiedon kerääminen haastatteluilla.

4. Persoona ja asiakaspolku -kuvaukset

Haastatteluilla kerätyn käyttäjätiedon purkaminen ja visualisointi. Ratkaistavan ongelman määrittely.

5. Ratkaisun ideointi ja konseptin kuvaus

Miten käyttäjätieto hyödynnetään ideoinnissa? Kilpailija-analyysi, ratkaisujen ideointi ja ideoiden priorisointi. Konseptin pääelementtien hahmottelu ja arvolupauksen kiteyttäminen.

6. Kokeilun suunnittelu ja toteutus

Esimerkkejä nopeista kokeiluista ja prototyypeistä, joilla testataan ratkaisuidean kysyntää ja toimivuutta. Kokeilujen suunnittelu, mittaaminen ja johtopäätökset.   

7. Idetointityöpaja tiimin kanssa

Miten voit järjestää ja fasilitoida ideointityöpajan?  Ideointityöpajassa briiffataan tiimi ja ideoidaan yhdessä ratkaisuja ideointiharjoituksien avulla.  Käydään läpi myös elementtejä, joita kannattaa sisällyttää projektin kick-off -palaveriin.

Kiinnostuitko koulutuksesta?

Jos haluat lisätietoa aiheesta Digitaalinen palvelumuotoilu -verkkokurssi, klikkaa alta ja täytä yhteydenottolomake. Kysymyksesi lähetetään suoraan kouluttajalle.

Kohderyhmä

Kurssi sopii aiheesta kiinnostuneille, jotka haluavat oppia käytännön työelämässä toimivia menetelmiä suoraan alan ammattilaiselta. Osallistuminen ei vaadi esitietoja tai teknistä osaamista.

Aikataulu

Kurssin kesto on 6 viikkoa. Viikottainen ajankäyttö on n. 4 tuntia sisältäen videoluentojen katsomisen, harjoitusten tekemisen ja puhelut mentorin kanssa. Viikottainen ajankäyttö vaihtelee hieman viikon aiheen mukaan. Jos valitset kurssin harjoitusprojektiksi isomman projektin (esim. työhösi liittyen), voi ajankäyttö olla suurempikin.

Kouluttaja

Juha-Antti Huusko, KTM, toimii verkkokurssilla kouluttajana ja mentorina. Huuskolla on yli 15 vuoden kokemus palvelumuotoilusta, digitaalisten tuotteiden suunnittelusta ja käyttäjätutkimuksesta.

Kustannukset

990€ + alv. 24%

Ota yhteyttä

Haluatko tietää lisää koulutuksesta Digitaalinen palvelumuotoilu -verkkokurssi? Täytä yhteystietosi, niin koulutuksen järjestäjä ottaa sinuun yhteyttä.

UX Academy

UX Academy

UX Academy – mentorivetoisia ja käytännönläheisiä verkkokursseja

UX Academy tarjoaa verkkokoulutusta palvelumuotoilun (Service Design & Design Thinking) ja UX-suunnittelun (UX Design) menetelmistä. Yrityksen toiminta käynnistyi vuonna 2017 nimellä Preto Academy, ja keväällä 2019 nimi muuttui UX Academyksi. Yrityksen missiona on purkaa ylimääräinen mystiikka palvelumuotoilun ja UX-suunnittelun ympäriltä ja levittää...


Lue lisää kouluttajasta UX Academy ja katso koulutustarjonta täältä
Arvioinnit
Arvioi tämä koulutus ensimmäisenä.
Yhteydenotto

Saadaksesi lisätietoa aiheesta Digitaalinen palvelumuotoilu -verkkokurssi täytä seuraavat tiedot: