Palvelumuotoilun ja AI-työkalujen perusteet - etäkoulutus
Tehokurssi digikonseptin kehittämisestä yhdistellen palvelumuotoilun menetelmiä ja viimeisimpiä tekoälyä hyödyntäviä työkaluja
Opiskele digitaalisen palvelumuotoilun perusteet ja opi samalla nopeuttamaan työtä tekoäly (AI) -työkaluilla. Tämä on kiinnostava tehokurssi, jossa on paljon oppeja muotoilun menetelmistä, ideoiden nopeasta testaamisesta ja alan viimeisimmistä työkaluista.
Suorita neljässä viikossa (2-3 tuntia per viikko)
Ajankohta 24.11.2023 – 15.12.2023
Opit koulutuksessa
- Palvelumuotoilun työvaiheet ja perusmenetelmät
- Käyttämään Chat GPT:tä uuteen projektiaiheeseen tutustumiseen ja ideoinnin apuvälineenä
- Tuottamaan alustavan kaavion asiakaspolusta Figman AI-työkaluilla
- Visualisoimaan alustavia käyttöliittymäkuvia Figman AI-työkaluilla käyttäjäpalautteen hakemista varten
- Julkaisemaan uutta konseptia mainostavan nettisivun Framerin AI-työkaluilla
Koulutuksen sisältö
Videopuhelut
- Neljä 1 tunnin videopuhelua, jotka sisältävät opetusta ja yhteisiä käytännön harjoituksia. Mahdollisuus myös kysymyksille. Puheluiden tallenteet tulevat katsottavaksi.
- Pe 24.11.2023 klo 13-14
- Pe 1.12.2023 klo 13-14
- Pe 8.12.2023 klo 13-14
- Pe 15.12.2023 klo 13-14
Verkko-oppimateriaali
- n. 30 minuuttia viikossa suomenkielisiä videoita
- 1-2 tuntia viikossa vapaaehtoisia harjoitustehtäviä palvelumuotoilun menetelmiä ja AI-työkaluja käyttäen.
- Palvelumuotoiluprojektin työpohja (Miro & FigJam -tiedostona)
Yhden vuoden mentorointi
Koulutus sisältää 1 vuoden pääsyn yhteisösivuille:
- Mahdollisuus kysyä palautetta tai apua mentorilta viikoittaisissa ryhmäpuheluissa tai viestillä
- Käyttöoikeus kurssin oppimateriaaliin ja harjoituksiin
Koulutuksen aiheet
Koulutuksessa käydään läpi digitaalisen palvelumuotoilun prosessin vaiheet, ja niihin liittyvät menetelmät ja AI-työkalut. Tavoitteena on kehittää digitaalisen palvelun konsepti ja testata konseptin houkuttelevuutta hakemalla palautetta tulevilta käyttäjiltä.
1. Johdanto palvelumuotoiluun ja kokeiluihin
Mitä on palvelumuotoilu ja mitä ovat nopeat kokeilut? Miksi palveluita kannattaa kehittää yhdessä asiakkaiden kanssa? Digitaalisen palvelumuotoilun prosessin esittely.
2. Persoona ja asiakaspolku -kuvaukset
Projektin aiheeseen alustavasti tutustuminen AI:n avustuksella, hyödyntäen ChatGPT:tä ja Figman AI-lisäosia. Käyttäjien tarpeiden tutkiminen ja havaintojen visualisointi asiakaspolkuun.
3. Ratkaisuvaihtoehtojen ideointi
Ratkaisujen ideointi hyödyntämällä ChatGPT:tä, kilpailija-analyysiä ja verkosta löytyviä lähteitä.
4. Kokeilun suunnittelu ja toteutus
Konsepti-ideaa mallintavien alustavien prototyyppien tuottaminen Figman AI-työkaluilla. Konseptin mainosmateriaalin luominen Framer AI-työkaluilla. Käyttäjäpalautteen hakeminen käyttäjähaastattelujen ja -testien avulla.
5. Digikonseptin määrittely toteutusta varten
Valmistaudutaan konseptin yksityiskohtaiseen käyttöliittymäsuunnitteluun ja tekniseen toteutukseen purkamalla konsepti-ideaa pienempiin osiin User Story Mapping -tekniikkaa käyttäen.
Kiinnostuitko koulutuksesta?
Jos haluat lisätietoa aiheesta Palvelumuotoilun ja AI-työkalujen perusteet - etäkoulutus, klikkaa alta ja täytä yhteydenottolomake. Kysymyksesi lähetetään suoraan koulutuksen järjestäjälle.Seuraavat toteutukset
Kohderyhmä
Kaikki digitaalisten palvelujen käyttäjälähtöisestä suunnittelusta ja/tai viimeisimmistä AI-työkaluista kiinnostuneet.
Kustannukset
795 € + alv 24%