🎓 MBA-stipendin haku on avattu! Hae stipendiä 16.6. mennessä »

Tämän takia teidän kannattaa näkyä sosiaalisessa mediassa

Miten teidän pitäisi aloittaa somen kanssa työskentely ja mitä pitäisi ottaa huomioon? Jos ette vielä ole ottaneet somea haltuun, nyt on korkea aika aloittaa.

Postausten julkaisua somessa.

Sosiaalinen media on tärkeä osa monen menestyvän yrityksen markkinointia. Miten teidän pitäisi aloittaa somen kanssa työskentely ja mitä pitäisi ottaa huomioon? Tästä artikkelista saatte vinkkejä siihen, miten voitte hyödyntää parhaiten sosiaalista mediaa. 

Jos ette vielä ole ottaneet somea haltuun, nyt on korkea aika aloittaa. Suomalaisista jo 83 prosenttia käyttää sosiaalista mediaa päivittäin. Alustoja kannattaa hyödyntää monipuolisesti, niin voitte tavoittaa uusia potentiaalisia asiakkaita. 

Ensimmäinen askel on luoda sisältöstrategia ja yleissuunnitelma. Mihin alustoihin kannattaa keskittyä? Kuinka usein postauksia kannattaa julkaista? Mitä värejä ja fontteja kannattaa käyttää? Selkeän suunnitelman avulla on helpompaa aloittaa. Älkääkä unohtako mitata tuloksia! On parempi kokeilla ja epäonnistua, kuin olla tekemättä mitään. 

Sosiaalisen median koulutukset 

Sosiaalisessa mediassa näkyminen kannattaa mm. näiden syiden takia: 

Bränditietoisuuden lisääminen

Olemalla aktiivinen somessa brändinne tulee tunnetummaksi. Yhä useampi kiinnittää huomiota teihin ja työhönne, jos olette aktiivisesti vuorovaikutuksessa seuraajienne kanssa. Sosiaalisen median tilit saa luotua maksutta, joten ette menetä mitään kokeilemalla näkyvyyttä. Moni etsii yrityksiä somesta, ja siksi siellä kannattaa olla esillä. Aktiivinen tili voi lisätä asiakkaiden luottamusta teitä kohtaan. 

Asiakkaiden tunteminen 

Kun olette aktiivisesti läsnä somessa, rakennatte suhteita asiakkaisiinne. Vastaamalla heidän kysymyksiinsä kommenttikentässä ja suorilla viesteillä osoitatte asiakkaillenne, että välitätte heistä. Lisäksi sosiaalinen media voi toimia asiakaspalveluna, jossa voit vastata asiakkaiden kysymyksiin nopeasti ja tehokkaasti. 

Henkilökohtaisen brändin luominen 

Jos yrityksellänne olisi persoonallisuus, millainen se olisi? Hauska ja rento vai ammattimainen ja korrekti? Välittäkää tämä persoonallisuus sosiaalisessa mediassa ja luokaa sen avulla suhde seuraajiinne. On helpompaa luoda yhteys yritykseen, jos kokee tuntevansa ihmiset logon takana. 

Näkyvyyden kasvattaminen 

Suuri osa somesta on julkaisujen jakamista. Älkää pelätkö olla luovia ja kokeilla jotain uutta. Se voi johtaa julkaisujenne leviämiseen ja parhaimmillaan saatte paljon näkyvyyttä – vieläpä ilmaiseksi! 

Mainonta sosiaalisessa mediassa 

Vaihtoehtoisesti voitte tehdä sosiaalisessa mediassa maksullista mainontaa, joka on parhaimmillaan todella tehokasta. Mielenkiintoiset ja luovat mainokset voivat lisätä sekä bränditunnettuutta että houkutella uusia asiakkaita. 

Löydä itsellesi sosiaalisen median koulutus! 

Lähteet: Meltwater.com 

Kuvassa koulutus.fi:n sisältötiimi

koulutus.fi:n sisältötiimi

(Näytä lisää)

Mainokset