Täydennyskoulutusta viestintäpäällikölle

Täydennyskoulutusta viestintäpäällikölle, Uraopas

Viestintäpäällikkö johtaa organisaation viestintätiimiä ja vastaa viestinnän yhtenäisestä linjasta. Etevien viestintätaitojen lisäksi viestintäpäälliköllä on strategista näkemystä, rohkeutta ja kykyä reagoida toimintaympäristön muutoksiin. Viestintäpäälliköllä on hyvät esimies- ja vuorovaikutustaidot sekä halua oppia uutta.

Ehdotuksia täydennyskoulutukseksi viestintäpäällikölle

Viestintä kulkee usein käsi kädessä markkinoinnin kanssa, joten markkinointikoulutus voi täydentää osaamistasi erinomaisesti. Viestintä tapahtuu yhä enemmän verkkoympäristössä, joten verkkoalustojen ja sosiaalisen median tuntemuksesta on etua.

Hyvät tiimityötaidot ja ihmistuntemus ovat tarpeellisia huolehtiessasi tiimin yhteispelistä. Tiimityön koulutuksiin voi osallistua itsenäisesti tai yhdessä tiimin kanssa. Löydät keinoja tiimin jäsenten vahvuuksien hyödyntämiseen ja yhteishengen vahvistamiseen.

Esimiehenä saatat joutua puuttumaan alaisten välisiin ristiriitoihin. Asioiden selvittäminen vaatii rohkeutta käydä vaikeitakin keskusteluja. Osallistu esimiestyön haastavia tilanteita käsittelevään koulutukseen ja taklaa tiukimmatkin neuvottelut.

Kenties haluat edetä viestintäjohtajaksi? Henkilökohtaisen kehittymisen ja johtamisen täydennyskoulutukset auttavat orientoitumaan tulevaisuuteen. Johtotehtävissä tarvitset hyvää paineensietokykyä, jota pääset kehittämään stressinhallinnan koulutuksissa.

Mieti, haluatko jatkokouluttautua

Viestinnän kenttä muuttuu jatkuvasti digitalisaation ja uusien teknologioiden myötä. Jos olet kiinnostunut jatkokouluttautumisesta, ota asia puheeksi esimiehesi kanssa. Sinulla voi olla mahdollisuus käyttää muutama päivä täydennyskoulutukseen tai työnantajasi saattaa olla valmis vastaamaan koulutuskustannuksistasi.

Aloita sopivan koulutuksen etsiminen pohtimalla mahdollisia aukkoja osaamisessasi ja miettimällä millä osa-alueella voisit olla entistäkin parempi. Kysy esimieheltäsi ja kollegoiltasi ehdotuksia koulutuksista, jotka sopisivat sinulle. Antaako saamasi palaute vihjeitä kehittymiskohteista?

Tulevaisuuden näkymät

Viestintäalan linjoilta valmistuu enemmän uusia työntekijöitä kuin alalla on työpaikkoja. Vastavalmistuneen työllistyminen voi olla haastavaa.

Työllisyystilanne on melko vakaa yritysten, valtion, kuntien, seurakuntien ja järjestöjen viestintäyksiköissä. Viestintätoimistoissa työllisyystilanne vaihtelee hankittavien palveluiden määrän mukaan.

Viestintäalalla vaaditaan yhä enemmän moniosaamista ja taitoa tuottaa sisältöjä eri medioihin uusimpien tieto- ja viestintäteknologioiden avulla. Työkokemus ja koulutus auttavat työllistymistä.

Liittyvät ammatit: Art Directortiedottaja, toimittaja

Lähteet: ammattinetti.fi, mif.fi, espoo.fi