Matalakiitoa töissä? Näin inspiroidut!

Jopa unelmatyössä tulee joskus vastaan tylsiä hetkiä. Sen sijaan, että tuhlaisit aikaasi Facebookissa, tee jotain innostavaa ja palkitsevaa! Katso kuusi vinkkiämme tähän tarpeeseen »

Jopa unelmatyössä tulee joskus vastaan tylsempiä hetkiä. Sen sijaan, että tuhlaisit aikaasi Facebookissa tai kurkit puhelintasi, tee jotain innostavaa ja kehittävää! Olemme keränneet kuusi hauskaa vinkkiä tähän tarpeeseen.

TED-talks

Oletamme, että työskentelet tietokoneen äärellä, mutta se ei ole välttämätöntä. Voithan käyttää vaikka älypuhelintasi! TED Talks on sekä hauska että inspiroiva. Kyseessä on verkkosivusto, josta löytyy innostavia miniluentoja eri alojen asiantuntijoilta. TED Talks on kuin inspiraation ja innoituksen Youtube. Löydä jotain toimialaasi tai työnkuvaasi liittyvää lukuisien videoiden joukosta ja varaudu uuteen inspiraatioon!

Ota tauko

Joskus on vain pakko lopettaa ja pitää pieni tauko. Pyydä vaikka kahville kollega, jonka haluaisit tuntea paremmin tai tee pieni kävelykierros toimistossa. Jos työskentelet samassa paikassa suurimman osan päivästä, voi pienestäkin maisemanvaihdoksesta olla hyötyä päivinä, jolloin työteho ei ole parhaimmillaan. Kokeile tätä seuraavan kerran kun olet väsynyt, kyllästynyt tai työnteko ei suju. Vaikutus on yllättävä!

Opettele uusi taito

Mitä enemmän voit käyttää tähän aikaa työstäsi, sitä parempi! Sen ei kuitenkaan tarvitse olla rakettitiedettä. Uuden oppiminen voi olla jotain pientä ja yksinkertaista, kuten uusi toiminto Excelissä. Jos yrität aktiivisesti oppia jotain uutta kerran tai kaksi kertaa viikossa, ajattele, kuinka paljon suurempi tietopankkisi on vuoden lopussa!

Etsi itsellesi täydennyskoulutus

Tämän vinkin annamme tietysti pienen silmäniskun kera. Mutta, huolimatta siitä, käytätkö Koulutus.fi:tä tai jotain muuta tapaa täydennyskoulutuksesi löytämiseen, on se erittäin tehokas kuuri ikävystymista vastaan! Kartoita joitakin koulutuksia, joihin haluaisit mennä ja esitellä ne pomollesi. Voit perustella asian sillä, että kouluttautuminen tekee sinusta paremmin työssäsi. Jos sinulla on edelleen ongelmia saada työnantajasi maksamaan täydennyskoulutuksesi, lue oppaamme ja nappaa sieltä hyvät argumentit käyttöösi! Lue myös vinkit Sen Oikean Täydennyskoulutuksen löytämiseen täältä.

Pysy ajan tasalla

Ei se ole vain aika, joka menee nopeasti. Kehitys useimmilla aloilla on hengästyttävän nopeaa! Onneksi on monia edullisia, käteviä ja muutoinkin oivia tapoja pysyä ajan tasalla. Oikeastaan voisi puhua jo ylitarjonnasta. Podcasteja, Facebook-ryhmiä ja blogeja kun on tarjolla lähes aiheesta kuin aiheesta. Kaikki eivät ole aikasi arvoisia, mutta jos istut alas ja etsit muutaman lupaavan tietolähteen ja palaat niiden pariin säännöllisin väliajoin, pidät tietopankkisi varmasti tarpeeksi ajan tasalla. Jos pidät enemmän sosiaalisista tilanteista, aamiaisseminaari tai vastaava tilaisuus voi olla sekä inspiroiva tilaisuus että hyvä paikka verkostoitumiselle. Jos paikkakunnallasi järjestetään tilaisuuksia harvemmin, webinaari voi olla hyvä vaihtoehto.

Käytä luppoaika hyödyksi

Joskus on vaikeaa löytää aikaa henkilökohtaisten tavoitteiden täyttämiseen. Mikä aika olisikaan tähän parempi kuin aamunkoitto? Miksi et aloittaisi uutta hauskaa projektia, innovoisi uutta tuotetta tai käyttäisi luovuuttasi muuhun vastaavaan? Jotain, mikä hyödyttäisi osastoasi, tiimiäsi ja viime kädessä omaa uraasi. Tuumasta toimeen!

Nämäkin voisivat kiinnostaa sinua: