...

Kouluttaudu Turussa, vetovoimaisessa kaupungissa

Turku on tunnetusti vireä opiskelijakaupunki. Opiskelijoiden määrä kaupungissa liikkuukin jo 30 000 henkilön paikkeilla. Kaupunki tarjoaa runsaasti vaihtoehtoja myös aikuisopiskelijalle, joka etsii jatko- tai täydennyskoulutusta. Nosteessa oleva elinkeinoelämä siivittää alueen kasvua tuoden lisää työpaikkoja sekä opiskelu- ja koulutusmahdollisuuksia.

Turussa toimii neljä ammattikorkeakoulua ja kaksi yliopistoa. Nämä ovat:

• Turun ammattikorkeakoulu
  • Diakonia-ammattikorkeakoulu
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Novida Yrkeshögskolan
  • Turun yliopisto
  • Åbo Akademi

Toisen asteen koulutusta Turussa tarjoavat puolestaan:

• Turun ammatti-insituutti
  • Turun kristillinen opisto
  • Ammattiopisto Spesia
  • Paasikivi-opisto
  • Turun Ammattiopistosäätiö
  • TYA-oppilaitokset
  • Turun konservatorio
  • Axxell ja Aboa Mare

Tutkintoon johtava aikuiskoulutus Turussa

Mikäli olet kiinnostunut tutkintokoulutuksesta, voit kääntyä Turun AMK:n, Turun ammatti-instituutin tai Turun Aikuiskoulutuskeskuksen puoleen. Näissä voit aikuisopiskelijana suorittaa AMK-tutkinnon, perus-, ammatti- tai erikoisammattitutkinnon.

Avoimessa yliopistossa ja avoimessa AMK:ssa voi suorittaa korkeakoulututkintoihin sisältyviä opintoja, mutta ei varsinaista tutkintoa. Mikäli avoimet korkeakouluopinnot Turussa kiinnostavat, kannattaa tutustua Diakin, Humakin tai Turun yliopiston avoimen tarjonnan puoleen.

Täydennyskoulutus Turussa – suuntaa uralla eteenpäin

Työelämässä olevalle täydennyskouluttautuminen on erittäin tärkeää. Kehityksessä on pysyttävä mukana. Uuden oppiminen myös lisää motivaatiota ja oman työn mielekkyyttä. Turussa toimii useita yksityisiä koulutusyrityksiä, jotka tarjoavat oman tai kumppaneidensa asiantuntijuusalueen koulutuksia yrityksille ja organisaatioille.

Täydennyskoulutuksen tai harrastekurssin voi itselleen Turun alueelta löytää myös kansanopistojen tai kesäyliopistojen monipuolisesta tarjonnasta.

Tutustu myös tilaajan tarpeiden mukaan räätälöitäviin koulutuksiin, joita voidaan tilauksesta järjestää niin Turussa kuin muuallakin Suomessa.

Lähteet: turku.fi; infopankki.fi