Valitse sivuston käyttötapa: Mobiili

Etsitkö etäkoulutusta? Kokosimme verkko- ja etäkoulutukset Etäopiskelu-osioon

ITIL® 4 Foundation - ITIL® 4 perusteet

IIL Finland Oy
Summary
2 days
1 895 EUR excl. VAT (yht. 2 349,80 EUR)
2.12.2020 09:00
English
   
Helsinki
Avoin koulutus

ITIL® 4 Foundation - ITIL® 4 perusteet

itil-4-foundation-iil

Understand the key concepts of service management

ITIL® 4 is built on the established core of best practice in the ITIL® guidance. ITIL® 4 provides a practical and flexible approach to move to the new world of digital transformation and embrace an end-to-end operating model for the delivery and operation of products and services. ITIL® 4 also provides a holistic end-to-end picture that integrates frameworks such as Lean IT, Agile, and DevOps.

ITIL® (4) Foundation is a 2-day classroom course based on the exam specifications specified by AXELOS for the ITIL® (4) Foundation certification. The fundamental objective of this course is to help the participants understand the key concepts of service management and the ITIL® 4 service management framework and prepare for the ITIL® (4) Foundation exam. In addition, the course offers a rich learning experience that helps the participants relate ITIL® to their own work environment.

The course includes a case study (based on a fictitious organization, ‘Axle Car Hire’) that will help the participants understand and experience the ITIL® guiding principles, service value, practices through real-world challenges and opportunities. The rich learning experience is supported by additional learning tools such as pre-course reading materials, post-course reading material, and a set of quick reference cards.

What you will learn

At the end of this program, you will be able to:

  • Understand the key concepts of ITIL® service management
  • Understand how ITIL® guiding principles can help an organization to adopt and adapt ITIL® service management
  • Understand the four dimensions of ITIL® service management
  • Understand the purpose and components of the ITIL® service value system, and activities of the service value chain, and how they interconnect
  • Understand the key concepts of continual improvement
  • Learn the various ITIL practices and how they contribute to value chain activities

Opi ymmärtämään palveluhallinnan parhaimpia käytäntöjä

ITIL® 4 on rakenettu vastaamaan TIL®-ohjeistuksen parhaimpia käytäntöjä. ITIL® 4 tarjoaa käytännöllisiä ja joustavia näkökulmia palveluiden hallintaan sekä toimimiseen muuttuvassa digitaalisessa maailmassa. Koulutus tarjoaa myös kokonaisvaltaisen kuvan viitekehyksestä, jossa yhdistetään muun muassa Lean IT, Agile, and DevOps - käytäntöjä. 

Kohderyhmä

The ITIL® (4) Foundation course fundamentally targets the participants in the IT and business domains who wish to take first steps in service management or who are familiar with earlier versions of ITIL® and/or other sources of industry best practice and wish to learn about ITIL® 4. This course and the related certification can be beneficial for the following roles:

  • IT Support Staff
  • IT Consultants
  • Business Managers
  • Business Process Owners
  • IT Developers
  • Service Providers
  • System Integrators
  • Anyone working in a DevOps team

Aikataulu

Course overview

  • Module 1: Course Introduction
  • Module 2: Service Management: Key Concepts
  • Module 3: The Guiding Principless
  • Module 4: The Four Dimensions of Service  Management
  • Module 5: Service Value System
  • Module 6: Continual Improvement
  • Module 7: The ITIL Practices

Koulutuspaikka

IIL has a wide variety of delivery methods of their training sessions to ensure an optimal learning experience for you. The delivery method options of this course is:

  • Traditional Classroom: Engage with our  instructors and a diverse group of peers in a Traditional Classroom version of this course.

Ota yhteyttä

Haluatko tietää lisää koulutuksesta ITIL® 4 Foundation - ITIL® 4 perusteet? Täytä yhteystietosi, niin koulutuksen järjestäjä ottaa sinuun yhteyttä.

IIL Finland Oy

International Institute for Learning, IIL Finland Oy

IIL Finland Oy - Innovative and Customer-Centric Solutions  

International Institute for Learning (IIL) operates globally and offers a wide range of training, consulting, mentoring and coaching solutions as well as customizable corporate training programs to top global companies in 150 countries. The combination of high caliber support staff,...


Lue lisää kouluttajasta IIL Finland Oy ja katso koulutustarjonta täältä

Yhteystiedot

IIL Finland Oy

Aleksanterinkatu 17
00100 Helsinki

 Näytä puhelinnumero
www.iil.com Linkki kotisivulle

Arvioinnit
Arvioinnit
Arvioi tämä koulutus ensimmäisenä.

Arvioinnit kouluttajasta
(4,5)
Perustuu 14 arviointiin
Näytä kouluttajan kaikki arvioinnit
Yhteydenotto

Saadaksesi lisätietoa aiheesta ITIL® 4 Foundation - ITIL® 4 perusteet täytä seuraavat tiedot:

Saatat olla kiinnostunut myös näistä: