🎓 MBA-stipendin haku on avattu! Hae stipendiä 16.6. mennessä »

Viestinnän mittaamisen työkalut vaikuttavuuden arvioinnissa ja johtamisessa

ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry, paikassa Helsinki (+1 sijaintia)
Kesto
1 päivä
Hinta
555 - 655 EUR + alv 24 %
Seuraava toteutus
3 syyskuuta, 2024 (+2 toteutusta)
Toteutustapa
Lähiopetus, Etätoteutus
Kesto
1 päivä
Hinta
555 - 655 EUR + alv 24 %
Seuraava toteutus
3 syyskuuta, 2024 (+2 toteutusta)
Toteutustapa
Lähiopetus, Etätoteutus
alkaen 555 EUR + alv 24 % / osallistuja

Viestinnän mittaamisen työkalut vaikuttavuuden arvioinnissa ja johtamisessa

ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry

Viestinnän mittaaminen niveltyy sekä koko organisaation että viestinnän strategiseen suunnitteluun ja toteutukseen. Mittaamisen keskeisiä haasteita ovat, millaisia mittareita oikeasti tarvitaan ja miten tuloksia hyödynnetään. Koulutuksessa käymme läpi mittaamisen erilaisia ajattelutapoja, mittareita ja analyyseja, arvioinnin prosesseja, tulosten arviointia sekä niiden tuomista edelleen viestinnän suunnitteluun ja kehittämiseen.

Koulutuspäivä

Viestinnän seurannan, mittaamisen ja arvioinnin merkitys on kasvanut, koska viestinnältä odotetaan tuloksia ja vaikuttavuutta samaan tapaan kuin kaikilta muiltakin toiminnoilta. Mittaaminen kohdistuu toisaalta siihen, mitä on tapahtunut, mitä tapahtuu juuri nyt sekä pidemmän aikavälin kehityskaariin. Mittaaminen voi olla jatkuvaa, säännöllistä tai silloin tällöin toistuvaa, ja se voi kohdistua esimerkiksi työyhteisö- tai sidosryhmäviestintään, yksittäisiin aktiviteetteihin tai ulostuloihin, yhtäkkisiin tilanteisiin, eri medioihin tai yhteiskunnalliseen keskusteluun ja ilmapiiriin. Perinteiset mittarit ja analyysit sekä itsearviointi tukevat toinen toisiaan.

Viestinnän mittaaminen niveltyy sekä koko organisaation että viestinnän strategiseen suunnitteluun ja toteutukseen. Mittaamisen keskeisiä haasteita ovat, millaisia mittareita oikeasti tarvitaan ja miten tuloksia hyödynnetään. Koulutuksessa käymme läpi mittaamisen erilaisia ajattelutapoja, mittareita ja analyyseja, arvioinnin prosesseja, tulosten arviointia sekä niiden tuomista edelleen viestinnän suunnitteluun ja kehittämiseen.

Koulutuspäivässä perehdymme myös käytännön tasolla mittaamisen työkaluihin ja pohdimme, miten mittaamista voidaan kehittää osallistujien omissa organisaatioissaan. 

Kuulemme koulutuspäivässä myös mielenkiintoisen case-puheenvuoron dataohjatusta viestinnästä Tietoevryn Analytics and Performance Manager Jukka Mäntyjärveltä. Jukan puheenvuorossa perehdytään:

  • Viestinnän mittareiden kehittämiseen 
  • Miten tulokset ohjaavat toimintaa 
  • Kuinka löydetään viestinnän mittarit, jotka kiinnostavat myös johtoa 

Seuraavat toteutukset

Tulossa 2 toteutusta

3 syyskuuta, 2024

  • Lähiopetus
  • Helsinki

3 syyskuuta, 2024

  • Etätoteutus
  • Verkossa

Kohderyhmä

Koulutuspäivän ohjelma on rakennettu johtamisviestinnän koulutusohjelmaan osallistuville sekä avoimena kaikille viestinnän asiantuntijoille, joiden tehtäviin kuuluu viestinnän välittömien ja pidemmän aikavälin muutosten ja vaikutusten strateginen suunnittelu, raportointi sekä näiden suhde koko organisaation toimintaan ja suunnitelmiin.

Koulutuspaikka

ProComin koulutustila / Online

Kouluttaja

Valtiotieteiden tohtori, dosentti Elisa Juholin on toiminut pitkään viestinnän tutkijana, kouluttajana, konsulttina ja kehittäjänä erilaisille organisaatioille. Hänen erikoisalojaan ovat työyhteisö- ja johtajuusviestintä, strateginen viestintä ja viestinnän strategiat, viestinnän mittaaminen ja arviointi. Hänen uusin teoksensa Communicare! – ota viestinnän ilmiöt ja strategiat haltuun ilmestyi alkuvuonna 2022.

VIERASPUHUJA

Jukka Mäntyjärvi on työskennellyt viestinnän parissa vuodesta 2000 alkaen, ja Tietoevryllä vuodesta 2017. Viestinnän mittaamisen, mittareiden ja analytiikan kehittämistä hän on tehnyt vuodesta 2004.  Mäntyjärven viestinnän analyysimetodologia on perustana Tietoevryn dataohjatun viestinnän kehykselle. Menetelmä sijoittui 2020 toiseksi ja oli vuonna 2023 neljän finalistin joukossa globaalissa Gartner Communications Awards -kilpailussa. Menetelmä oli myös shortlistalla kahdessa kategoriassa AMEC Awards 2021 -kilpailussa. AMEC on nostanut Mäntyjärven 'Rising star in communication measurement' -listalleen.

Kustannukset

Luokkahuonekoulutus (osallistuja paikan päällä) 495 eur jäsen / 655 eur ei-jäsen

Online-koulutus (osallistuja etäyhteydellä) 395 eur jäsen / 555 eur ei-jäsen

*hintoihin lisätään alv-osuus 24 %.

Ota yhteyttä

Ota yhteyttä

Haluatko tietää lisää koulutuksesta Viestinnän mittaamisen työkalut vaikuttavuuden arvioinnissa ja johtamisessa? Täytä yhteystietosi, niin koulutuksen järjestäjä ottaa sinuun yhteyttä.

reCAPTCHA logo Tämä sivusto on suojattu reCAPTCHA:lla, ja Googlen tietosuojakäytäntö ja käyttöehdot ovat voimassa.
ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry
Kasarmikatu 23 A 5
00130 Helsinki

ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry

ProCom on yhteiskunnallisesti vaikuttava viestinnän ammattilaisten järjestö – verkosto, kehittäjä ja media. ProCom toimii jäsentensä osaamisen kehittäjänä, yhteistyöfoorumina ja alan vaikuttajana. Jäseninä on noin 2 600 viestinnän parissa työskentelevää ammattilaista – asiantuntijoita, viestintäpäälliköitä, viestintäjohtajia, viestintäalan yrittäjiä ja konsultteja, jotka työskentelevät...

Lue lisää kouluttajasta ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry ja katso koulutustarjonta täältä

Sponsoroitu