🎓 MBA-stipendin haku on avattu! Hae stipendiä 16.6. mennessä »

Digiviestinnän mittaaminen ja analytiikka

Kesto
1 päivä
Hinta
555 EUR + alv 24 %
Seuraava toteutus
21 marraskuuta, 2024 katso lisätiedot
Toteutustapa
Etätoteutus
Kesto
1 päivä
Hinta
555 EUR + alv 24 %
Seuraava toteutus
21 marraskuuta, 2024 katso lisätiedot
Toteutustapa
Etätoteutus
alkaen 555 EUR + alv 24 % / osallistuja

Digiviestinnän mittaaminen ja analytiikka

Digiviestinnän mittaaminen ja analytiikka

Tässä koulutuspäivässä tutustutaan siihen, kuinka tekoäly ja automatisoidut työkalut voivat auttaa mittaamaan ja analysoimaan digiviestinnän vaikuttavuutta. Koulutuksessa keskustellaan myös siitä, miten näitä tietoja voidaan hyödyntää viestinnän suunnittelussa ja optimoinnissa.

Koulutuspäivä

Tässä koulutuksessa keskitymme tavoitteellisen digiviestinnän mittaamiseen ja opimme, millaisia tapoja tekoäly ja automatisoidut työkalut voivat analysoinnin tukena meille tarjota.

Koulutuksen ytimessä ovat mitattavat viestinnän tavoitteet, joiden ympärille mittareita ja analytiikkaa eri lähteistä viestintää suunniteltaessa poimitaan. Päivän aikana selkiytyvät erilaisiin tavoitteisiin parhaiten sopivat mittarit, niiden lähteet ja analysoinnissa käytettävät erilaiset työkalut. Pohdimme myös sitä, voiko tekoäly auttaa mitattavien tavoitteiden muotoilussa ja ideoinnissa.

Koulutuspäivän aikana osallistujat pääsevät halutessaan tarkastelemaan oman organisaationsa viestinnän tavoitteita ja harjoituksena muotoilemaan mittareita näiden ympärille. Päivän edetessä käymme läpi erilaisia digiviestinnän kanavia ja niiden yhteydessä käytettävissä olevia yleisimpiä mittaamisen mahdollisuuksia. Osallistujat voivat tarkastella ja muokata omia tavoitteitaan ja mittareitaan haluamiensa kanavien kohdalla.

Vaikuttavan viestinnän mittareiden lisäksi käymme läpi, miten tekoäly voi auttaa lukujen vertailussa, analysoinnissa ja tiedon syvemmässä tarkastelussa. Osallistujat saavat käsityksen, millaisia maksuttomia ja maksullisia tekoälyn työkaluja analysoinnin apuna voi käyttää. Lisäksi opimme, millaisia tekoälyn ominaisuuksia on jo sisällytetty yleisimpiin viestinnän ympäristöihin, kuten somekanavien analytiikkadataan.

Koulutuksessa kuulemme myös, miten olemassa olevasta analytiikkatiedosta voi tekoälyn avulla seuloa lisää haluttua tietoa ja mitä tästä tiedosta voi oppia viestinnän kehittämiseksi. Keskustelemme myös viestinnän mittaamisen merkityksestä viestijöiden ajankäytön suhteen ja pohdimme, miten tekoäly voisi nopeuttaa mittaamista viestijän arjessa.

Koulutuksen sisältö

  • Vaikuttavan viestinnän mittaamisen ja analysoinnin erot ja merkitys
  • Mitattavien tavoitteiden asettaminen viestinnälle
  • Yleisimmät digiviestinnän kanavat ja näiden mittariesimerkkejä (verkkosivut, uutiskirje, somekanavat, verkkokauppa, pikaviestintä)
  • Mittaamisen ja analysoinnin ympäristöt: verkkosivuanalytiikka, somekanavien analytiikka, julkaisutyökalujen datalähteet, uutiskirjeiden analytiikka
  • Mitä tietoa eri lähteistä kannattaa kulloinkin seurata?
  • Tekoäly analytiikkatyökaluissa
  • Tekoälyn mahdollisuudet tiedon analysoinnissa, vertailussa ja raportoinnissa
  • Mitä tekoälyn käytössä analysoinnin tukena on tärkeää huomioida?

Seuraavat toteutukset

Tulossa 1 toteutus

21 marraskuuta, 2024

  • Etätoteutus
  • Verkossa

Kohderyhmä

Tämä koulutus sopii hyvin viestijälle, joka suunnittelee, kehittää ja analysoi organisaationsa viestintää. Osallistujan ei ole tarvinnut käyttää vielä tekoälyä työssään tai vapaa-ajalla. Osallistujat saavat ennen koulutusta ennakkokyselyn sekä tarkemmat tiedot siitä, mitä tekoälytyökaluja koulutuksen yhteydessä esimerkkinä käytetään.

Aikataulu

klo 9–15

Koulutuspaikka

Online

Kouluttaja

Piritta Seppälä on viestinnän ja verkkoviestinnän pitkän linjan ammattilainen Viestintä-Piritta Oy:sta. Hän on perehtynyt tekoälyn käyttöön erityisesti viestintänäkökulmasta ja luonut viestijöille sopivia koulutuskokonaisuuksia tekoälyyn liittyen. Pirittalla on yli 15 vuoden kokemus viestinnän ja somen koulutusten sekä sparrausten parissa. ProComin kanssa Pirittan yhteistyö on jatkunut jo yli 10 vuotta.

Kustannukset

Online-koulutus (osallistuja etäyhteydellä)

395 eur jäsen / 555 eur ei-jäsen

*hintoihin lisätään alv-osuus 24 %.

Ota yhteyttä

Ota yhteyttä

Haluatko tietää lisää koulutuksesta Digiviestinnän mittaaminen ja analytiikka? Täytä yhteystietosi, niin koulutuksen järjestäjä ottaa sinuun yhteyttä.

reCAPTCHA logo Tämä sivusto on suojattu reCAPTCHA:lla, ja Googlen tietosuojakäytäntö ja käyttöehdot ovat voimassa.
ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry
Kasarmikatu 23 A 5
00130 Helsinki

ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry

ProCom on yhteiskunnallisesti vaikuttava viestinnän ammattilaisten järjestö – verkosto, kehittäjä ja media. ProCom toimii jäsentensä osaamisen kehittäjänä, yhteistyöfoorumina ja alan vaikuttajana. Jäseninä on noin 2 600 viestinnän parissa työskentelevää ammattilaista – asiantuntijoita, viestintäpäälliköitä, viestintäjohtajia, viestintäalan yrittäjiä ja konsultteja, jotka työskentelevät...

Lue lisää kouluttajasta ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry ja katso koulutustarjonta täältä

Sponsoroitu