Sidosryhmä- ja digiviestintä
Mitä tarkoitetaan sidosryhmillä ja miksi ne ovat avainasemassa digitaalisessa viestinnässä? Tässä koulutuspäivässä keskitymme sidosryhmäviestintään ja siihen, miten viestinnän tekijät voivat tehokkaasti kommunikoida eri sidosryhmille, kuten asiakkaille, kumppaneille ja yhteiskunnalle eri digikanavia hyödyntäen tuloksekkaasti ja johdonmukaisesti. Koulutuksessa korostuvat kohdennetun viestinnän merkitys ja strategia eri sidosryhmille.
Koulutuspäivä
Koulutuspäivässä pohdimme:
- Mitä tarkoitetaan sidosryhmillä ja miksi ne ovat avainasemassa digitaalisessa viestinnässä?
- Miten tehdä kohdennettua viestintää vaikuttavasti eri sidosryhmille?
- Miten osallistaa sidosryhmiä strategiaan ja viestintään dialogisen viestinnän avulla?
Koulutuspäivässä keskitymme sidosryhmäviestintään ja siihen, miten viestinnän tekijät voivat tehokkaasti kommunikoida eri sidosryhmille, kuten asiakkaille, kumppaneille ja yhteiskunnalle eri digikanavia hyödyntäen tuloksekkaasti ja johdonmukaisesti. Koulutuksessa korostuvat kohdennetun viestinnän merkitys ja strategia eri sidosryhmille.
Seuraavat toteutukset
Kohderyhmä
Tämä koulutus on tarkoitettu viestinnän ammattilaisille, jotka haluavat vahvistaa osaamistaan sidosryhmäviestinnästä erityisesti digikanavia hyödyntäen.
Aikataulu
klo 9–15
Klo 9–10 Mitä tarkoitetaan sidosryhmillä ja miksi ne ovat avainasemassa digitaalisessa viestinnässä?
- Mitkä ovat organisaation tärkeimmät sidosryhmät?
- Millaisia vaikutuksia sidosryhmillä on organisaatioon – entä organisaatiolla sidosryhmiin?
- Miten sidosryhmät linkittyvät organisaation viestintään?
Klo 10–11 Kohdennettu viestintä eri sidosryhmille
- Millainen merkitys kohdennetulla viestinnällä on eri sidosryhmille?
- Mitä digikanavia käyttää viestittäessä eri sidosryhmille?
- Miten sidosryhmäviestintää voi suunnitella strategisesti?
Klo 11–12 Harjoitus: Organisaation sidosryhmät ja kohdennettu viestintä
12.00–13.00 Lounastauko
Klo 13–14 Dialoginen viestintä – Miten osallistaa sidosryhmiä strategiaan ja viestintään?
- Mtä on dialoginen viestintä?
- Mitä tapoja organisaatioilla on osallistaa eri sidosryhmiä kuten asiakkaita, kumppaneita, sijoittajia organisaation viestintään?
- Miten kuunnella sidosryhmiä ja ottaa heidän näkemyksensä huomioon viestintästrategioissa?
Klo 14–15 CASE: Sidosryhmäviestintä
Koulutuspaikka
ProComin koulutustila / Online
Kouluttaja
Mari Haavisto, Sus+Com Agencyn perustaja ja toimitusjohtaja
Mari on Sus+Com Agencyn perustaja ja toimitusjohtaja. Sus+Com Agency on sosiaaliseen vastuullisuuteen, strategiseen media- ja viestintäosaamiseen, sekä yhteiskunnan ymmärtämiseen keskittynyt toimisto. Sus+Com Agencyn asiakkaisiin kuuluu niin isoja yrityksiä, julkisia toimijoita kuin järjestöjä ja yleishyödyllisiä organisaatioita. Yhteistä kaikelle tekemiselle on vaikuttavuus vastuullisten tekojen ja oikeanlaisen viestinnän kautta. Teemoiksi nousee useasti työntekijäkokemus, työnantajamielikuva, vastuullisuuden vaikuttavuudesta viestiminen, sosiaalisen vastuun muotoilu liiketoiminnaksi ja strateginen viestintä.
Mari on tehnyt pitkän uran journalistina mm. MTV:n uutisten politiikan toimittajana. Ennen Sus+Com Agencyn perustamista Mari työskenteli kymmenen vuotta eri johtotehtävissä media- ja viestintäalalla, esimerkiksi SuomiAreenan vastaavana tuottajana, Mediahubin sisältöliiketoimintajohtajana ja EK:n viestintä- ja vastuullisuusjohtajana.
Mari on työskennellyt usean vuoden ajan vastuullisuuskysymysten parissa ja työstänyt niin sosiaalisen vastuullisuuden teemoja yhteiskunnallisessa keskustelussa, kuin työelämän sosiaalista vastuullisuutta. Mari toimii parhaillaan Suomen World Visionin hallituksessa.
Mari on taaperon äiti ja rakastaa oleilua omalla pienellä mökillään.
Kustannukset
Luokkahuonekoulutus (osallistuja paikan päällä)
495 eur jäsen / 655 eur ei-jäsen
Online-koulutus (osallistuja etäyhteydellä)
395 eur jäsen / 555 eur ei-jäsen
*hintoihin lisätään alv-osuus 24 %.
Ota yhteyttä
ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry
ProCom on yhteiskunnallisesti vaikuttava viestinnän ammattilaisten järjestö – verkosto, kehittäjä ja media. ProCom toimii jäsentensä osaamisen kehittäjänä, yhteistyöfoorumina ja alan vaikuttajana. Jäseninä on noin 2 600 viestinnän parissa työskentelevää ammattilaista – asiantuntijoita, viestintäpäälliköitä, viestintäjohtajia, viestintäalan yrittäjiä ja konsultteja, jotka työskentelevät...
Lue lisää kouluttajasta ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry ja katso koulutustarjonta täältä