Vastuullinen brändi ja vaikuttava viestintä
Tässä koulutuspäivässä tarkastellaan, millainen merkitys vastuullisuudella on brändin rakentamisessa ja miten vastuullisuus tuodaan brändin ytimeen. Keskitymme myös tavoitteiden asetantaan ja mittaamiseen: miten vastuullisuuden vaikuttavuutta mitataan?
Koulutuspäivä
Koulutuspäivässä tarkastellaan, millainen merkitys vastuullisuudella on brändin rakentamisessa ja miten vastuullisuus tuodaan brändin ytimeen. Ja ennen kaikkea, miten siitä kommunikoidaan sidosryhmille vaikuttavasti.
Keskitymme myös tavoitteiden asetantaan ja mittaamiseen. Miten vastuullisuuden vaikuttavuutta mitataan? Päivän aikana kuulemme useita kiinnostavia kotimaisia caseja vastuullisen brändin rakentamisesta.
Vastuullinen brändi
- Vastuullisuuden merkitys brändeille
- Vastuullisuus osana brändin ydintä
Vaikuttavuus, tavoitteet ja mittaaminen
- Aito vaikuttavuus lähtee mitattavista tavoitteista
- Miten mitata brändin vastuullisuuden vaikuttavuutta
Johtaminen
- Vastuullisuus osana brändiä vs. osana organisaation strategiaa
- Kuka vastaa vastuullisesta brändistä
Seuraavat toteutukset
Kohderyhmä
Tämä koulutus on viestinnän ammattilaisille, jotka haluavat ymmärtää paremmin vastuullisuuden merkitystä brändin rakentamisessa ja oppia, miten vastuullisuus tuodaan brändin ytimeen.
Aikataulu
Klo 9–9.45 Vastuullinen brändi
- Vastuullisuuden merkitys brändeille
- Vastuullisuus osana brändin ydintä
Klo 9.45–10.15 Keskustelu/ryhmätehtävä
Klo 10.15–10.30 Tauko
Klo 10.30–11.30 Vaikuttavuus, tavoitteet ja mittaaminen
- Aito vaikuttavuus lähtee mitattavista tavoitteista
- Miten mitata brändin vastuullisuuden vaikuttavuutta
Klo 11.30–12.00 Ryhmätehtävä
Klo 12–13 Lounas
Klo 13–13.30 Vastuullisuuden johtaminen
- Vastuullisuus osana brändiä vs. osana organisaation strategiaa
- Kuka vastaa vastuullisesta brändistä
Klo 13.30–14 Tehtävä
Klo 14–14.15 Tauko
Klo 14.15–15 Vastuullisuudesta viestiminen ja yhteenveto
- Kolme casea
- Yhteenveto
Koulutuspaikka
ProComin koulutustila / Online
Kouluttaja
Reetta Kataja
Strategist, Strategy & Planning team lead, SEK
Reetta Kataja on brändin rakentamisen ja markkinoinnin asiantuntija, jolla on monipuolinen kokemus sekä kotimaisten että kansainvälisten B2B- ja B2C-yritysten sekä julkisen sektorin brändien kehittämisestä. Hänen intohimonsa on auttaa brändejä löytämään ja sanoittamaan olemassaolonsa syy ja asema osana yhteiskuntaa. Hän uskoo, että brändeillä on voima ja edellytykset luoda aitoa muutosta. Reetta työskentelee strategina ja strategiatiimin vetäjänä SEKillä.
Tiina Hosiokoski
Business Director, Communication, SEK
Tiina Hosiokoskella on 20 vuoden kokemus viestinnän konsultoinnissa. Hän on ollut mukana lukuisissa vaativissa ja laajoissa viestinnän projekteissa liittyen brändin ja maineen rakentamiseen, ajatusjohtajuuteen, muutosjohtamiseen sekä arvopohjaiseen viestintään. Tiina on sanoittamisen mestari, joka kiteyttää vaikeimmatkin kokonaisuudet ymmärrettäviksi eri sidosryhmille. Tiina on pokannut useita palkintoja niin kotimaassa kuin kansainvälisesti. Hänen sydämensä sykkii vaikuttavalle viestinnälle ja maailman muuttamiselle viestinnän keinoin. Tiina vastaa SEKissä viestinnän liiketoiminnasta.
Kustannukset
Luokkahuonekoulutus (osallistuja paikan päällä)
495 eur jäsen / 655 eur ei-jäsen
Online-koulutus (osallistuja etäyhteydellä)
395 eur jäsen / 555 eur ei-jäsen
*hintoihin lisätään alv-osuus 24 %.
Ota yhteyttä
ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry
ProCom on yhteiskunnallisesti vaikuttava viestinnän ammattilaisten järjestö – verkosto, kehittäjä ja media. ProCom toimii jäsentensä osaamisen kehittäjänä, yhteistyöfoorumina ja alan vaikuttajana. Jäseninä on noin 2 600 viestinnän parissa työskentelevää ammattilaista – asiantuntijoita, viestintäpäälliköitä, viestintäjohtajia, viestintäalan yrittäjiä ja konsultteja, jotka työskentelevät...
Lue lisää kouluttajasta ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry ja katso koulutustarjonta täältä