Sidosryhmälähtöinen viestintä
Sidosryhmälähtöinen viestintä ja sen johtaminen eivät ole uusi ilmiö. Arjessa viestinnästä tulee kuitenkin helposti organisaatiolähtöistä, elleivät askelmerkit ole selkeästi näkyvillä. Miten luoda kokonaisuus, jossa viestintätiimisi rakentaa päivittäisellä työllään luottamusta organisaatiosi tärkeimpien sidosryhmien kanssa? Entäpä miten johtaa tätä kokonaisuutta resurssiviisaasti? Koulutuspäivässä avataan, miksi sidosryhmälähtöinen viestintä on tärkeää ja miten viestinnällä voidaan muun muassa tukea osallistumista, syventää sitoutumista ja lisätä luottamusta organisaatiotasi kohtaan.
Koulutuspäivä
Miten organisaatio vuorovaikuttaa tehokkaasti eri sidosryhmien, kuten sijoittajien, asiakkaiden, kumppaneiden ja yhteiskunnan eri toimijoiden kanssa? Entä miten hyödyntää digitaalisia kanavia ja alustoja sidosryhmäviestinnässä. Koulutuspäivässä pohditaan kohdennetun viestinnän merkitystä ja sisältöstrategiaa eri sidosryhmille. Teema kattaa sosiaalisen median, blogit, webinaarit ja muut digitaaliset välineet.
Koulutuspäivässä käsitellään:
- Miten organisaatiolähtöinen viestintä käännetään sidosryhmälähtöiseen. Miksi se on tärkeää?
- Miten johtaa tuloksellista sidosryhmäviestintää? Entä mitkä kanavat ovat olennaisia?
Seuraavat toteutukset
Kohderyhmä
Koulutus sopii sinulle, joka haluat saada asiantuntijat viestimään tai haluat saada lisää vinkkejä jo toimivan viestijäverkostosi kehittämiseen. Erityisen hyödyllinen koulutus on strategiakauden vaihtuessa tai muissa strategisissa muutostilanteissa, jotka tarjoavat tyypillisesti hyvän ponnahduslaudan myös viestintäkulttuurin ja -taitojen kehittämiseen.
Aikataulu
klo 9–15
Aamupäivä (klo 9–12):Miten organisaatiolähtöinen viestintä käännetään sidosryhmälähtöiseen. Miksi se on tärkeää?
- Mitä sidosryhmälähtöisellä viestinnällä tarkoitetaan ja mitä siitä seuraa?
- Mitä organisaationne tärkeimmät sidosryhmät odottavat teiltä?
- Miten rakentaa luottamusta, organisaatiosi tärkeintä valuuttaa?
- Pohdinta- ja pienryhmätehtävä sekä keskustelua
Iltapäivä (klo 13–15): Miten johtaa organisaatiossasi tuloksellista sidosryhmäviestintää? Entä mitkä kanavat ovat olennaisia?
- Miksi sidosryhmäviestintää tulisi ylipäätään johtaa?
- Miten valita tehokkaat sidosryhmäviestinnän keinot resurssiviisaasti?
- Entä miten mitata viestinnän vaikuttavuutta?
- Pohdinta- ja pienryhmätehtävä sekä keskustelua
Koulutuspaikka
ProComin koulutustila / Online
Kouluttaja
Merja Karjanmaa, FM on monipuolinen strategisen viestinnän konsultti, joka lähestyy vuorovaikutusta muun muassa tutkitun tiedon, yhteiskunnallisten ilmiöiden ja heikkojen signaalien kautta. Hän on vienyt monen asiakasorganisaation viestinnän strategiselle tasolle, selkeyttänyt viestinnän prosesseja sekä luotsannut organisaatioita viemään haastavatkin projektit maaliin. Merja toimii strategiseen viestintään keskittyvän viestintätoimisto Brunnen Communicationsin viestintäkonsulttina.
Kustannukset
Luokkahuonekoulutus (osallistuja paikan päällä)
495 eur jäsen / 655 eur ei-jäsen
Online-koulutus (osallistuja etäyhteydellä)
395 eur jäsen / 555 eur ei-jäsen
*hintoihin lisätään alv-osuus 24 %.
Ota yhteyttä
ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry
ProCom on yhteiskunnallisesti vaikuttava viestinnän ammattilaisten järjestö – verkosto, kehittäjä ja media. ProCom toimii jäsentensä osaamisen kehittäjänä, yhteistyöfoorumina ja alan vaikuttajana. Jäseninä on noin 2 600 viestinnän parissa työskentelevää ammattilaista – asiantuntijoita, viestintäpäälliköitä, viestintäjohtajia, viestintäalan yrittäjiä ja konsultteja, jotka työskentelevät...
Lue lisää kouluttajasta ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry ja katso koulutustarjonta täältä