Valitse sivuston käyttötapa: Mobiili

Asiakaslähtöinen tuotteen ja palvelun kehitys, QFD

Quality Knowhow Karjalainen Oy
Yhteenveto
2 päivää
1 150 EUR + alv 24 %
Avoin koulutus
Lahti, Useita paikkakuntia
Alkavat koulutukset
Lahti
Sopimuksen mukaan 
1 150 EUR
Suomi
sop. mukaan 

Asiakaslähtöinen tuotteen ja palvelun kehitys, QFD

Asiakaslähtöinen tuotteen ja palvelun kehitys, QFD | Quality Knowhow Karjalainen Oy

Asiakaskeskeinen tuotekehitys haltuun QFD-kurssilla

QFD on menetelmä, jolla suunnitellaan asiakkaiden tarpeisiin ja vaatimuksiin perustuvia tuotteita ja palveluja. QFD eli “Asiakaslähtöinen tuotteen ja palvelun kehitys” muodostaa konseptin, kuinka asiakkaan tarpeet tunnistetaan, priorisoidaan ja QFD -matriisilla muunnetaan tuotteen tai palvelun kehittämisen lähtötiedoiksi. Asiakastarpeen tunnistamisessa tarvitaan luovia menetelmiä (ideointia) sekä niitä tukevia työkaluja, priorisointia, asiakastiedon keräämistä ja muuntamista.

Kurssilla tutustutaan näihin työmenetelmiin - VOC, KJmenetelmä, Kano-malli, asiakaskyselyt, puudiagrammi - ja itse QFD-matriisiin, laatutaloon A1, jolla muunnos varsinaisesti tehdään. Kurssilla tehdään ryhmätyönä QFD-matriisi.

Mistä QFD on lähtenyt?

Asiakaslähtöinen tuotteen kehitys tai kuten se kansainvälisesti tunnetaan, QFD (Quality Function Deployment), menetelmä tuli Suomeen 1983 Metalliteollisuuden keskusliiton ja Suomen Laatuyhdistyksen yhteistyön tuloksena.

DI Eero E. Karjalainen on ollut mukana tuomassa QFD -menetelmää Suomeen sekä kehittämässä ja kouluttamassa sitä jo yli 30 vuotta. Menetelmän avulla on kehitetty lukuisia uusia menestystuotteita.

Menetelmää sovelletaan lukuisissa suomalaisissa yrityksissä erinomaisin tuloksin. QFD kuuluu myös keskeisenä työkaluna Design for Six Sigmaan.

Tämä koulutus järjestetään yrityskohtaisesti räätälöiden. Pyydä tarjous yrityksellesi / organisaatiollesi suoraan Quality Knowhow Karjalainen Oy.stä täyttämällä yhteydenottopyyntö.

Kiinnostuitko koulutuksesta?

Jos haluat lisätietoa aiheesta Asiakaslähtöinen tuotteen ja palvelun kehitys, QFD, klikkaa alta ja täytä yhteydenottolomake. Kysymyksesi lähetetään suoraan kouluttajalle.

Kohderyhmä

Asiakaslähtöinen tuotekehityskurssi (QFD) sopii erinomaisen hyvin kehitystiimeille tai ryhmille, joiden tehtävänä on innovoida ja kehittää uusia tuotteita tai palveluja.

Kurssiohjelma

Päivä 1

08:30 Ilmoittautuminen ja kahvi

09:00 Avaus ja esittely

09:15 Johdatus QFD:n

10.30 Millä perusteella asiakas ostaa tuotteen/palvelun?

Asiakkaan valintakriteerimallit, Kano-malli, VOC

12:00 Lounas

13:00 Mitä asiakkaat tarvitsevat (ryhmätyö)?

Luokittelu, priorisointi, KJ-menetelmä, puudiagrammi
Asiakastutkimukset ja asiakastiedon keräys

14.30 Kahvi

15:00 Ryhmätyö xxx Oy:n asiakkaiden tarpeista

KJ-menetelmä ja luokittelu

15.00 Laatutalon eli QFD-matriisin esittely

A1 xxx Oy:n tuotteista ja palveluista (ryhmätyö)
Mitä se on? Miten laatukaavio A1 tehdään?

16:00 1. päivä päättyy

Päivä 2

08.30 2. päivän aloitus

08:30Ryhmätyö jatkuu

Laatukaavio A1
Tarpeiden priorisointi
Tarpeiden muuttaminen palvelun ominaisuuksiksi
Kehitys- ja parannuskohteiden tunnistus

11:00 Ryhmätyön purku

11:30 Lounas

12:30 QFD:n matriisijärjestelmä

Kuinka kehityskohteet viedään läpi prosessin
Kustannusmatriisi

14.00 Kahvi

14:30 QFD-matriisin oikeellisuuden tarkastaminen

Ristiintarkastus, validiteetti
Esimerkkejä QFD:n toteuttamisesta

16:00 Tilaisuuden päätös

Kouluttajat

Antti Piirainen, Quality Knowhow Karjalainen Oy 

Koulutuspaikka

Sibeliustalo, Lahti

Kustannukset

Julkisen kurssin osallistumismaksu 1150 € + Alv 24 %. Hintaan sisältyvät lounas- ja kahvitarjoilut sekä koulutusaineisto.

Täyttämällä alla olevan yhteydenottopyynnön voit » kysyä lisää ja pyytää tarjouksen!

Ota yhteyttä

Haluatko tietää lisää koulutuksesta Asiakaslähtöinen tuotteen ja palvelun kehitys, QFD? Täytä yhteystietosi, niin koulutuksen järjestäjä ottaa sinuun yhteyttä.

Quality Knowhow Karjalainen Oy

Quality Knowhow Karjalainen Oy - laatuosaamisen koulutukset

Osaaminen on tämän päivän energiaa

Quality Knowhow Karjalainen Oy tarjoaa asiakkailleen koulutusta ja konsultointia tuotteiden ja toimintaprosessien laadunparantamiseen sekä välittää laatutekniikan kirjoja, ohjelmistoja ja demonstraatiovälineitä. Quality Knowhow Karjalainen Oy on perustettu vuonna 1997 täydentämään Laatutieto Oy:n 1986 alkanutta toimintaa. Laatutekniikan avulla voidaan tehostaa ja parantaa...


Lue lisää kouluttajasta Quality Knowhow Karjalainen Oy ja katso koulutustarjonta täältä

Yhteystiedot

Quality Knowhow Karjalainen Oy

Tyyrpuurinkatu 5 A 15
15140 Lahti

 Näytä puhelinnumero
www.qk-karjalainen.fi

Arvioinnit
Arvioinnit
Arvioi tämä koulutus ensimmäisenä.

Arvioinnit kouluttajasta
(4,2)
Perustuu 128 arviointiin
Näytä kouluttajan kaikki arvioinnit
Yhteydenotto

Saadaksesi lisätietoa aiheesta Asiakaslähtöinen tuotteen ja palvelun kehitys, QFD täytä seuraavat tiedot: