Amazon Web Services tarjoaa pilvilaskenta-alustan

Pilvipalvelut yleistyvät kovaa vauhtia ja ne ovat tänä päivänä tärkeitä niin työssä, kuin yksityiselämässäkin. Pilvipalvelut säästävät parhaimmillaan aikaa ja tietokoneen muistia. Amazon Web Services (AWS) on yksi maailman eniten käytetyistä pilvipalvelualustoista. Alusta on monipuolinen ja se tarjoaa tuotteita, joita voidaan käyttää erilaisten skaalautuvien, tietoturvallisten ja liiketoimintakriittisten digitaalisten palveluiden rakentamiseen.

Etenkin tuotekehityksessä pilvipalveluiden hyödyt ovat lähes rajattomat. Olit sitten startup-vaiheessa kehittämässä uutta palvelua tai tuotetta, tai pitkän aikaa toiminut konkari, joka haluaa modernisoida ja nopeuttaa omia palveluitaan, hyödyt pilvipalveluista suuresti.

AWS:n hyötyjä

• Palveluiden käyttöönotto on nopeaa ja tehokasta
    Pilven parhaimpiin hyötyihin lukeutuu innovoinnin nopeus ja kokeilujen edullinen hinta. Palveluiden käyttöönotto on hyvin nopeaa ja tehokasta, sekä infrastruktuurin eteen ei tarvitse tehdä etukäteisinvestointeja, vaan maksetaan vain siitä, mitä käytetään.
  • Uusien ominaisuuksien nopea käyttöönotto
    Amazon Web Services kehittää palvelutarjontaansa jatkuvasti. Uusia palveluita ja ominaisuuksia lanseerataan noin 500 kappaletta kvartaalissa. AWS:n osalta on hyvä pitää mielessä ekosysteemin tarjoamat palvelut ja mahdollisuudet - niiden kautta on mahdollista hyödyntää valtavaa tietovarastoa.
  • Palveluiden skaalautuvuus ja elastisuus
    Amazonin palvelut tarjoavat mielenkiintoisia mahdollisuuksia tuotekehityksen näkökulmasta, esimerkiksi SPOT-instansseja hyödyntämällä voidaan laskentakapasiteettia ostaa tarpeen mukaan pilvestä tiettyjen hinnoittelusääntöjen mukaisesti, mikä mahdollistaa kustannustehokkaan kapasiteetin hyödyntämisen tarpeen mukaan.

Amazon Web Services-koulutusten avulla voit saada aiheesta lisää hyödyllistä tietoa ja oppia hallitsemaan pilvipalveluita yhä taitavammin. Selaa kurssitarjontaa ja valitse sopivin koulutus juuri sinulle.

Lähteet: skillwell.fi, tieturi.fi