IFRS-säädöksiin perehtyvät koulutukset antavat tietoa standardeista ja niiden eroista

IFRS-säädökset tulevat helposti tutuiksi IFRS-koulutuksen tai aiheeseen keskittyvän kurssin avulla. IFRS-koulutus tarjoaa tietoa esimerkiksi IFRS-tilinpäätökseen liittyvistä käsitteistä sekä eroista suomalaisen tilinpäätössäännöstön ja IFRS-säännöstön välillä.

Miksi IFRS-koulutus kannattaa?

Koulutukset auttavat myös tulkitsemaan IRFS-standardeja erilaisten käytännön esimerkkien avulla IFRS-asiantuntijoiden johdolla. Koulutukset on suunnattu niin yrityksille, jotka suunnittelevat IFRS-raportointiin siirtymistä kuin niille, jotka haluavat kehittää osaamistaan tilinpäätösstandardeihin liittyen.

IFRS-konsernitilinpäätös tutuksi

IFRS-koulutuksissa syvennytään IFRS-konsernitilinpäätöksen kannalta olennaisiin kysymyksiin sekä kirjanpitokäsittelyn erikoistilanteisiin: hankinnat, luovutukset ja omistusmuutokset. Aihetta havainnollistetaan muun muassa selkeiden käytännön esimerkkien avulla.

Koulutuksissa opit esimerkiksi seuraavien IFRS-standardien keskeisiä asioita:

• IFRS 3 Liiketoimintojen yhdistäminen
  • IFRS 10 Konsernitilinpäätös
  • IFRS 11 Yhteisjärjestelyt ja IAS 12 Tuloverot

Kuulet ajankohtaiset IFRS-standardit ja muutokset

Vaikka tuntisit IFRS-standardit kuin omat taskusi, on suotavaa päivittää osaamista säännöllisesti. IFRS-koulutuksissa kuulet ajankohtaiset soveltamiskysymykset sekä pysyt kärryllä tulevista muutoshankkeista ja projekteista.

Katso tarjolla olevat IFRS-koulutukset yllä olevasta koulutuslistauksesta ja löydä tarpeisiisi sopiva IFRS-koulutus.

Lähteet: ST-Akatemia