Haullasi ei valitettavasti löytynyt yhtään tulosta, tee Uusi haku

Portugalin kieli on suuri niin maailmalla kuin internetissä

Portugalin kielellä on yli 200 miljoonaa puhujaa ympäri maailmaa, mikä tekee portugalista maailman kuudenneksi puhutuimman kielen. Portugalia puhutaan pääkielenä Portugalissa ja Brasiliassa sekä Afrikan maista Angolassa, Mosambikissa, Guinea-Bissaussa ja Kap Verdellä. Portugalin siirtomaa-aikojen perintönä portugalia puhutaan myös Aasiassa, Macaossa ja Itä-Timorissa.

Portugalin kielen opiskelusta on hyötyä niin lomamatkalla kuin työelämässäkin. Tutustu portugalin kielen koulutuksiin ja opi puhumaan yhtä maailman suurimmista kielistä.

Portugalin kielen opiskelussa pääsee helposti alkuun

Portugalin kielen opiskelun aloittaminen on yllättävän helppoa, sillä portugalin kieltä varten ei tarvitse opiskella uusia aakkosia. Portugalin kielen sanastolla on paljon yhteistä espanjan ja ranskan kielten kanssa. Lauserakenteet puolestaan ovat samankaltaisia englannin kielen kanssa.

Portugalin kieli on meriitti ansioluettelossa

Portugalin kielen hallitseminen on erityisen kannattavaa, mikäli työssäsi pidät yhteyttä Brasiliaan. Portugali on myös viidenneksi käytetyin kieli internetissä ja portugalin kielisten sisältöjen kysyntä kasvaa jatkuvasti. Portugalin kielen puhetaito yhdistettynä sisällöntuotannon taitoihin tai verkkosivujen hallinnointiin varmasti kiinnittää monen yrityksen huomion.

Portugalin kieltä kannattaa opiskella oman kiinnostuksen myötä, vaikka et suoraan hyödyntäisikään portugalia työelämässä. Portugalin kielen taitaminen on joka tapauksessa meriitti ansioluettelossasi. Se osoittaa, että olet kiinnostunut kansainvälisyydestä sekä valmis oppimaan uutta.

Takaisin sivun alkuun

Lähteet: yle.fi, ef.fi