Haullasi ei valitettavasti löytynyt yhtään tulosta, tee Uusi haku

Korean kieli haltuun kielikurssilla

Korealaisen kulttuuri on maailmalla suositumpaa kuin koskaan. Korean kielen kulttuuri kiinnostaa, mutta kulttuuriin perehtyminen vaatii kielitaitoa. Etelä-Korean talouskasvun ja korealaisen populaarikulttuurin suosion seurauksena suomalaisilla on aiempaa enemmän yhteyksiä Koreaan.

Koreaa puhutaan pääasiassa Korean niemaalla, eli Etelä- ja Pohjois-Koreassa. Lisäksi Koreaa puhutaan Kiinassa, Japanissa ja Yhdysvalloissa, jossa elää paljon korealaista väestöä. Koreaa puhuu maailmassa useita kymmeniä miljoonia ihmisiä.

Korean kielen ominaispiireet

Korean kielessä on paljon lainasanoja, ja uudissanastoa omaksutaan englannin kielestä. Kieliopiltaan korea muistuttaa japania.

Korean kielellä on oma kirjoitusjärjestelmänsä, jota kustutaan hanguliksi. Hangulissa kirjaimet kirjoitetaan tavuittain yhteen, joten kirjoitus näyttää tavukirjoitukselta.

Korean kielellä on useita eri murteita, jotka muistuttavat toisiaan. Käytetyin on Soulin alueen korea, jota puhutaan standardikielenä sekä Etelä- että Pohjois-Koreassa. Murteet eroavat toisistaan erityisesti ääntämykseltään.

Korean kielen kurssit

Opinnot aloitetaan yleensä tutustumalla kielioppiin, hanguliin ja kielen ääntämiseen. Kursseilla opetellaan myös hyödyllisiä fraaseja ja ilmaisuja, joita voit tarvita erilaisissa arkipäivän tilanteissa. Tällaisia tilanteita voivat olla esimerkiksi tervehtiminen, ostoksilla käyminen, kellonaikojen kertominen sekä esimerkiksi tien kysyminen.

Kieliopinnoissa tutustutaan myös korealaiseen kulttuuriin ja yhteiskuntaan.

Räätälöidyillä kielikursseilla voidaan syventyä juuri niihin kielen osa-alueisiin ja sanastoon, jonka oppimiseen sinulla tai organisaatiosi henkilöstöllä on suurin tarve.

Lähteet: Joutsenon Opisto, Vaasan kesäyliopisto, Helsingin seudun kesäyliopisto