Ostopolun huomiointi myynnin ja markkinoinnin suunnittelussa
![Kauppakamarin Koulutus Kauppakamarin Koulutus](https://img.emg-services.net/institutes/institute10899/k24-koulutus.fi-yleisbanneri-png.png)
Ilmoittaudu mukaan koulutukseen, jossa pureudutaan B2B-myynti- ja markkinointistrategioiden ytimeen: asiakkaan ostopolkuun.
Tämä Helsingin seudun kauppakamarin käytännönläheinen koulutuspäivä tarjoaa tiiviin ja johdonmukaisen työkalupakin B2B-myyntiin ja markkinointiin.
Koulutuksessa keskitytään asiakkaan ostopolun ymmärtämiseen ja sen hyödyntämiseen myynnin ja markkinoinnin strategioiden suunnittelussa. Tämän koulutuksen avulla voit ehostaa myyntiorganisaation toimintaa ja saavuttaa parempia tuloksia asiakkuuksien hallinnassa.
Seuraavat toteutukset
Kohderyhmä
Tämä koulutus on suunnattu B2B-myynnin ja markkinoinnin ammattilaisille, jotka haluavat parantaa ymmärrystään asiakkaan ostopolusta ja optimoida myyntiprosessinsa. Erinomainen valinta niille, jotka työskentelevät myynnissä, markkinoinnissa tai kaupallisissa johtotehtävissä ja haluavat vahvistaa tiimiensä osaamista ja tehokkuutta.
Aikataulu
Lähiosallistujat: 8.45 Ilmoittautuminen ja aamupala
Etäosallistujat: 08.50 Yhteyden avaus
09.00 Ostopolun huomiointi myynnin ja markkinoinnin suunnittelussa
Asiakkaan ostopolku
- Määritelmä ja merkitys B2B-myynnissä ja markkinoinnissa
- Ostoprosessin ja asiakkaan matkan vaiheet
- Erilaiset päättäjä ja ostopäätöksen psykologiaa
Asiakkaan matkan ymmärtäminen
- Ideaalien asiakasprofiilien ja ostajapersoonien luominen
- Asiakkaan tarpeiden ja käyttäytymisen analysointi eri vaiheissa
Myynnin ja markkinoinnin suunnittelu ostopolku huomioiden
- Käytännön esimerkkejä tehokkaista sisältötyypeistä kussakin vaiheessa.
Myynti ja markkinointi - yhteistyöstä siilojen purkuun
- Kaupallisten tiimien yhteiset tavoitteet ja mittarit
- Lead scoring -menetelmät ja niiden hyödyntäminen myynnin tehostamiseksi
12.00 Tilaisuus päättyy
Tarjoilut lähiosallistujat: aamupala 08.45, kahvitarjoilu noin klo. 10.15
Koulutuspaikka
Lähitoteutus: Kauppakamarin koulutustilat, Kalevankatu 12, 2. krs, 00100 Helsinki
Kouluttaja
Kati Huusko-Viikilä
Kati on B2B-myynnin pioneeri, joka on erikoistunut yhdistämään teknologiat, prosessit, datan sekä asiakasrajapinnan tiimit yhtenäiseksi, liikevaihtoa generoivaksi voimaksi. Katilla on vuosien kokemus B2B-myynnin ja markkinoinnin johtotehtävistä sekä lisäksi hänellä on ollut useita rooleja eri yhtiöiden perustajana, johtajana, konsulttina ja hallitusammattilaisena. Hänen ennakkoluuloton, luova ja tuloksellinen lähestymistapansa on päässyt käytäntöön sekä omissa että asiakkaiden yrityksissä. Kati on RevOps -toimisto Revory Oy:n perustaja ja toimitusjohtaja, joka on rakentanut uransa omistautuen auttamaan b2b-yrityksiä saavuttamaan kasvutavoitteensa nykyaikaisilla keinoilla.
Kustannukset
Jäsenetuhinta 450,00 € (+ alv 24 %)
Hinta 600,00 € (+ alv 24 %)
Hintaan sisältyy koulutuksen ohella koulutusmateriaali ja ohjelmaan merkityt tarjoilut.
Kauppakamarin Koulutus somessa
Ota yhteyttä
![Kauppakamarin Koulutus](http://img.emg-services.net/institutes/institute10899/logos/logo.png)
Suomen monipuolisin ajankohtaiskouluttaja
Helsingin seudun kauppakamari järjestää vuosittain noin 250 ajankohtais- ja täydennyskoulutusta. Monipuolisesta tarjonnasta löydät vaihtoehtoja koko henkilöstölle. Aiheita ovat muun muassa johtaminen ja esimiestyö, henkilöstö- ja taloushallinto, myynti, markkinointi ja viestintä sekä julkiset palvelut ja juridiikka. Koulutusten pituudet vaihtelevat brunssiseminaareista laajempiin valmennuskokonaisuuksiin...
Lue lisää kouluttajasta Kauppakamarin Koulutus ja katso koulutustarjonta täältä