Valitse sivuston käyttötapa: Mobiili

ITIL 4 Specialist: Create, Deliver and Support (CDS)

Tieturi
Yhteenveto
3 päivää
   
Helsinki
Avoin koulutus
Tieturin koulutukset

ITIL 4 Specialist: Create, Deliver and Support (CDS)


ITIL 4 Create, Deliver and Support module covers the 'core' service management activities and expands the current scope of ITIL to cover the 'creation' of services. This module focuses on the integration of different value streams and activities to create, deliver and support IT-enabled products and services whilst also covering supporting practices, methods and tools.
The ITIL 4 CDS module talks about challenges that modern enterprises face – from professionalism, team culture and collaboration, to outsourcing work and managing multiple suppliers.CDS is not about technical aspects of IT service management. Instead, it takes a higher-level view of what needs to happen across all four dimensions of service management to create and manage effective and streamlined services. Accordingly, this module is geared towards the needs of more experienced ITIL practitioners (for example, team leads, managers, and consultants) responsible for the design, development, delivery and support.
This module will also cover service performance and will give practitioners an understanding of service quality and improvement methods.It will enable IT practitioners to continue to deliver innovative yet reliable tech-enabled services to their customers in an increasingly competitive market.

The following ITIL 4 practices are covered so that you understand the factors contributing to the successful creation, delivery, and support across ITIL’s new service value system (SVS) business model:

Service design price and orchestration
Software development and management
Deployment management
Release management
Service validation and testing
Change enablement
Ensuring stakeholder satisfaction
Service Desk
Incident management – detection and resolution
Problem management
Knowledge management
Service level management
Monitoring and event management

ITIL 4 Specialist Create, Deliver and Support  Exam

Exam duration: 1 hour 30 minutes + 25% for non-native English speakers 
Number of questions: 40 questions
Pass mark (provisionally): 28/40 marks - 70%
Closed book
No expiry date
Marking method: There is no nagative marking. Each question is worth 1 mark
If you are participating this training course remotely via net, you can take also the certification test online at your computer at the time most convenient to you. This test option is available for you even if you participate on an onsite training course.

Kohderyhmä


ITIL 4 Foundation certification is a mandatory pre-requisite.

Tieturi

Tieturi

Tieturi – valmentaa paremmaksi

Tieturi on koulutuksen edelläkävijä, jonka kasvattaa yksilöiden ja organisaatioiden osaamista ja tuottavuutta. Autamme kohtaamaan liiketoiminnan muutokset ja kääntämään ne voimavaraksi. Olemme alan monipuolisin toimija ja tarjoamme sekä avoimia että yritysten tarpeisiin räätälöityjä koulutuksia. Erityisiä osaamisalueitamme ovat ohjelmistokehitys, projektityö, infrastruktuuri, tiedonhallinta...


Lue lisää kouluttajasta Tieturi ja katso koulutustarjonta täältä

Yhteydenottopyyntö

Haluatko tietää lisää koulutuksesta ITIL 4 Specialist: Create, Deliver and Support (CDS)? Täytä yhteystietosi, niin koulutuksen järjestäjä ottaa sinuun yhteyttä.

Arvioinnit
Arvioinnit
Arvioi tämä koulutus ensimmäisenä.

Arvioinnit kouluttajasta
(4,0)
Perustuu 13 arviointiin
Näytä kouluttajan kaikki arvioinnit
Yhteydenotto

Saadaksesi lisätietoa aiheesta ITIL 4 Specialist: Create, Deliver and Support (CDS) täytä seuraavat tiedot: