Akateemiset opinnot

Tervetuloa Kysy kouluttautumisesta -osioon!

Täältä löydät vastauksia kysymyksiin, jotka ovat askarruttaneet koulutusmaailmassa seikkailevien mieltä. Toivottavasti vastauksista on hyötyä sinullekin! Halutessasi voit myös jättää oman kysymyksesi.

Etsi

Viimeisimmät kysymykset aiheesta: Akateemiset opinnot

Opiskelemaan korkeakoululinjalle
Voiko pelkällä peruskoulupohjalla päästä opiskelemaan korkeakoululinjalle, vai pitääkö nyt oikeasti tässä välissä suorittaa aikuislukio tjms?
Answer:

Hei!

Pelkkä peruskoulupohja ei valitettavasti riitä. Yliopisto- tai korkeakoulututkintoon hakevalla pitää olla suoritettuna jokin seuraavista tutkinnoista:

• ylioppilastutkinto, myös kansainväliset tutkinnot kelpaavat (IB, EB, RP)
  • laajuudeltaan kolmevuotinen ammatillinen perustutkinto
  • ammattikorkeakoulu- tai opistoasteen tutkinto

Lisäksi yliopistoon tai korkeakouluun voi hakea opiskelemaan, jos

• hakija on suorittanut yliopiston edellyttämät avoimen yliopisto-opetuksen opinnot
  • yliopisto katsoo, että hakijalla on riittävät tiedot ja taidot yliopisto-opintoja varten, esimerkiksi ulkomailla suoritetut opinnot

Onnea opintoihisi!

Näyttää 1-1 kysymystä 1 tuloksesta