Täydennyskoulutus

Tervetuloa Kysy kouluttautumisesta -osioon!

Täältä löydät vastauksia kysymyksiin, jotka ovat askarruttaneet koulutusmaailmassa seikkailevien mieltä. Toivottavasti vastauksista on hyötyä sinullekin! Halutessasi voit myös jättää oman kysymyksesi.

Etsi

Viimeisimmät kysymykset aiheesta: Täydennyskoulutus

Mikä on seminaari?
Pohdin tässä, että mitä seminaari tarkoittaa. Mikä on seminaarin ja luennon ero?
Answer:

Hei,

ja kiitos kysymyksestäsi!

Seminaari on opetuksen muoto, joka pitää usein sisällään sen, että osallistujat työskentelevät yhdessä jonkin tietyn aiheen parissa pyrkien ratkaisemaan siihen liittyviä ongelmia tai kysymyksiä. Toisin kuin luento, seminaari on vuorovaikutteinen ja perustuu suuresti keskusteluun. Luennolla opetus painottuu yleisesti ottaen luennoitsijan seuraamiseen. Seminaareissa on yleensä seminaarin johtaja, moderaattori tai valmentaja, joka johtaa keskustelua. Ajankohtaisia seminaareja löytyy esimerkiksi täältä.

Joissakin yliopistojen tiedekunnissa seminaari viittaa syventävän tason kurssiin tai kurssin osaan, jossa pureudutaan tieteellisen tutkielman, kuten pro gradun, tekemiseen.

Seminaareihin liittyy vahvasti osaamisen kehittäminen. Niihin mennään oppimaan, jakamaan omia ajatuksia, ratkomaan ongelmia ja laajentamaan ajattelua. Jos olet menossa seminaariin, mutta esiintymispuoli jännittää, esiintymistaidon kursseista on varmasti hyötyä.

Terveisin, koulutus.fi

Näyttää 1-1 kysymystä 1 tuloksesta