Kaikkea koulutusmaailmasta

Tervetuloa Kysy kouluttautumisesta -osioon!

Täältä löydät vastauksia kysymyksiin, jotka ovat askarruttaneet koulutusmaailmassa seikkailevien mieltä. Toivottavasti vastauksista on hyötyä sinullekin! Halutessasi voit myös jättää oman kysymyksesi.

Etsi

Viimeisimmät kysymykset aiheesta: Kaikkea koulutusmaailmasta

Doulaksi?
Olen pohtinut doulaksi ryhtymistä ja doulan töitä.. Millainen koulutus siihen kannattaa suorittaa?
Answer:

Hei,

ja kiitos kysymyksestäsi!

Doulaa voisi kuvata odotusajan tukihenkilöksi. Hän on tukena koko perheelle niin odotuksessa kuin vauvan syntyessä.

Doulaksi ei varsinaisesti pätevöidytä minkään tietyn koulutuksen kautta, sillä se ei ole suojattu ammattinimike. Doulana voi siis käytännössä toimia kuka vain, ilman minkäänlaista koulutusta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, etteikö kouluttautumisesta olisi hyötyä. Jos doulan tehtävät kiinnostavat, kannattaa omaan osaamiseen panostaa. Haluathan toki hoitaa tehtäväsi osaavasti ja luottamusta herättävästi. Suomen doulat ry tarjoaa koulutuksia, joissa voi tutustua doulan tehtäviin. Lisäksi alalla toimii muutamia muita kouluttajia, jotka tarjoavat omia perus- ja sertifiointi- ja lisäkoulutuksiaan.

Sosiaali- ja terveysalan koulutuksesta ja työkokemuksesta on yleisesti ottaen paljon hyötyä doulan tehtävissä. Sote-alan täydennyskoulutuksiin voit tutustua täällä.

Ystävällisesti,

Koulutus.fi

Minne kielimatkalle
Minne kannattaisi lähteä kielimatkalle ja milloin?
Answer:

Hei,

Kielimatkalle kannattaa lähteä parantamaan kielitaitoa ja tutustumaan uusin kaupunkeihin ja uuteen maahan, ehkä jopa maanosaan. Kielimatkat maksavat jonkin verran, mutta saat teholasta opetusta ja pääset käyttämään kielitaitoasi natiivien kieltenpuhujien kanssa, jolloin opit kieltä tehokkaimmin.

Mieti ensin mitä kieltä haluat opiskella ja minne haluat matkustaa. Puhutuimpia kieliä, englantia, ranskaa ja espanjaa voi opiskella useassa maassa. Kielimatkalle voi lähteä yksinään tai ilmoittautua kaverin kanssa. Jotkin kielimatkojen järjestäjät tarjoavat myös vaihtoehdon opiskella joko täysin suomalaisessa ryhmässä tai kansainvälisessä ryhmässä. Kielimatkoja löydät myös Studentumin hakukoneelta.

Näyttää 1-2 kysymystä 2 tuloksesta