Aikuiskoulutus

Tervetuloa Kysy kouluttautumisesta -osioon!

Täältä löydät vastauksia kysymyksiin, jotka ovat askarruttaneet koulutusmaailmassa seikkailevien mieltä. Toivottavasti vastauksista on hyötyä sinullekin! Halutessasi voit myös jättää oman kysymyksesi.

Etsi

Viimeisimmät kysymykset aiheesta: Aikuiskoulutus

CAD-koulutukset
Hei,

Minulla on 15 vuotta vanha rakennuspiirtäjän tutkinto ja 3,5 vuoden työkokemus arkkitehtitoimistossa. Tämän lisäksi minulla on suoritettuna LKV-tutkinto, kiinteistönvälityksen ammattitutkinto sekä keittiösuunnittelijan (/myyjän) ammattitutkinto. Elämä heitti minut kuitenkin täysin toiseen suuntaan ja nyt joudun terveydellisistä syistä vaihtamaan alaa; ja haluaisin tehdä paluun CAD-ohjelmistojen pariin. Osaamiseni vaatii varmasti päivittämistä. Kaikki löytämäni CAD-aiheiset kurssit on suunnattu työttömille, ja vaikka irtisanoutuminen onkin edessäni tässä syksyn aikana, jännittää silti ns. tyhjän päälle hyppääminen vakituisesta työstä, kun ei ole takeita, että tulen valituksi haluamaani työvoimakoulutukseen. Mutta ei minulla taida olla vaihtoehtoja?

Hei,

Kiitos viestistäsi. Kysymyksesi oli joutunut systeemin syöveireihin, joten siksi vastauksemme tulee näin myöhässä - suuret pahoittelut siitä.

CAD-ohjelmistoa käsitteleviä kursseja löydät täältä. Voit olla suoraan yhteydessä koulutsten järjestäjiin ja kysellä heiltä lisää järjestettävistä koulutuksista.

Ystävällisin terveisin,

Terveydenhoitajan aikuiskoulutus
Hei! Olen koulutukseltani AMK-restonomi. Nyt minua kuitenkin kiinnostaisi hoitotyö, ja erityisesti terveydenhoitajan tutkinto. Voiko terveydenhoitajaksi opiskella aikuiskoulutuksena, ja kuinka paljon tällöin on oltava tunneilla läsnä? Olisin kiinnostunut etäopiskelusta. Voidaanko restonomin tutkinnosta hyväksilukea jotain opintoviikkoja ? Kauanko opiskeluaika tuolloin olisi?

Heippa!

Terveydenhoitajaksi opiskellaan ammattikorkeakouluissa. Sivustoltamme löytyy neljä AMK:ia, jotka tarjoavat terveydenhoitajan koulutusta aikuiskoulutuksena.

Opiskelusta sanotaan seuraavaa:

Mikkelin AMK - Opiskelu on monimuotoista, ja lähiopetusta on joka toinen viikko kahdesta kolmeen päivää kerrallaan.

Metropolia - Opinnot toteutuvat lähi- ja etäopetuksena, erilaisina yksilö- ja ryhmätehtävinä ja seminaareina, projektissa oppimisena sekä kirjallisina tentteinä. Opetus toteutetaan päiväopiskeluna 2-3 kertaa kuukaudessa sekä iltaopetuksena keskimäärin 2 kertaa viikossa. Poikkeuksia tähän voivat aiheuttaa mm. asiantuntijaluentojen järjestelyt.

Ymmärtääkseni vapaavalintaisia kursseja sekä mm. kieliopintoja voi saada hyväksiluettua aiemmasta tutkinnosta. Tarkista kuitenkin asia sekä opiskeluaika vielä sinua kiinnostavalta ammattikorkeakoululta.

Tsemppiä hakuusi ja opintoihisi!

Merkonomi
Hei!
Olen aiemmin opiskellut Merkonomi-linjaa mutta en ole valmistunut, mutta olen suorittanut IB-Diplomin International Business Management ja Englanti... Voinko hakea tällä ja peruskoulun päättötodistuksella Merkonomi tai Datanomi tutkintoon? Ja selviydynkö 2 vuodella?

Hei Pauli,

Merkonomilinjan pääsyvaatimukset vaihtelevat oppilaitoksittain.

Tutustu merkonomikoulutusta tarjoavien oppilaitoksien tarjontaan:

Merkonomikoulutus

Lähetä oppilaitokselle yhteydenottopyyntö ja he vastaavat sinulle haluamallasi tavalla.

Onnea opintoihisi!

Yst. terv.