Kaikki irti etätyöstä

Etätyöskentely on lähes kaikissa organisaatioissa ajankohtainen aihe ja etätyöskentelyyn jouduttiin vuoden 2020 aikana sopeutumaan hyvinkin nopeasti. Etätyö vaatii organisaatiolta uusien työtapojen käyttöönottoa. Esimerkiksi etäkokouksista on mahdollista saada jopa kasvotusten järjestettyjä tapaamisia tehokkaampia ja etätyöajan viestinnästä sujuvaa. Jotta etätyö sujuu tehokkaasti, on työpaikoilla kuitenkin otettava käyttöön uusia käytäntöjä ja sovittava yhdessä etätyöskentelyn pelisäännöistä.

Etätyön haasteet

Äkillinen siirtyminen etätyöskentelyyn on luonut omat haasteensa usealle työpaikalle. Esimerkiksi viestinnän sovittaminen etätyön raameihin on ollut monessa organisaatiossa haaste. Kun vuorovaikutteisuutta ei sisälly työpäivään luonnollisesti, on huolehdittava erityisen tarkasti siitä, että kommunikaatio työyhteisön jäsenten välillä sujuu ja työpaikan yhteishenki säilyy.

Myös etätyön johtaminen voi tuntua alkuun haastavalta. Kun työntekijöiden työskentelyä ei voi jatkuvasti valvoa ja työn etenemistä seurata läheltä, on tärkeää luoda työntekijöihin luottamusta sekä ottaa käyttöön uusia työn seuraamisen tapoja. Johtajan tulee kyetä motivoimaan työntekijöitään hyviin suorituksiin myös etänä.

Etätyöhön syventyvät koulutukset

Etätyöhön syventyvät koulutukset auttavat ratkaisemaan etätyön haasteita. Koulutuksia on tarjolla sekä johtajistolle että työntekijöille ja aihealueet vaihtelevat onnistuneesta viestinnästä sujuviin etäkokouksiin, työhyvinvointiin ja etäjohtamiseen.

Koulutukset tutustuttavat osallistujansa uusiin etätyöskentelyn malleihin, joiden avulla työskentelyyn lisätään tehokkuutta. Osallistu koulutuksiin ja tehosta omaa etätyöskentelyäsi!