ISO 14001 –koulutus tehostaa yrityksen ympäristönsuojelua

ISO 14001 –koulutus huolehtii yritysten paremmasta ympäristötietoisuudesta Yritysten liiketoiminnan tulisi toimia yhdessä ympäristön kanssa eikä sitä vastaan. Vihreät ja kestävät arvot huomioon ottava liiketoiminta ja sen kasvu minimoivat ympäristöhaittoja ja maksimoivat yrityksen ekologisuuden. Yritysten vastuullinen ympäristöjohtaminen on tehty yksinkertaiseksi: kattava ISO 14001 –koulutus johdattaa ISO 14001 –ympäristöjärjestelmän hyötyihin ja käyttöönottoon.

ISO 14001 on merkki yrityksen vastuullisesta ympäristöjohtamisesta

ISO 14001 on maailman laajuisesti tunnustettu ympäristöjärjestelmämalli. Tämä yritysten ympäristösuojelun parantamiseen keskittyvä standardi on myös osa Euroopan Unionin asetukseen perustuvaa EMAS-järjestelmää.

ISO 14001 sopii sekä yksityisen että julkisen sektorin pienille ja isoille yrityksille. Ympäristöjärjestelmämalli pyrkii yhtenäisten linjojen ja ISO 14001 –koulutuksen myötä tarjoamaan yritysten ympäristöjohdolle välineitä vihreämpään yritystoimintaan. ISO 14001 -ympäristöjärjestelmämallia käyttävä yritys sitoutuu toiminnassaan muun muassa:

• ympäristönsuojelunsa tason kehittämiseen
  • henkilöstönsä ympäristökouluttamiseen
  • ympäristöystävällisempien tavoitteiden asettamiseen
  • ympäristövahinkojen ennaltaehkäisemiseen

Tuoreimman tiedon ylläpitämiseksi ympäristöstandardit ovat jatkuvan kehityksen alla. Tämän vuoksi myös ISO 14001 –standardista on odotettavissa päivitetty versio vuoden 2015 aikana.

ISO 14001 –koulutus tiedottaa yrityksiä ympäristöstandardisoinnin eri vaiheista

Ympäristöystävällisemmästä toiminnasta kiinnostunut yritys voi valita lukuisista tarjolla olevista ISO 14001 –koulutuksista itselleen sopivimman. ISO 14001 –koulutus voi yritysten toiveiden mukaan keskittyä esimerkiksi ympäristöjärjestelmämallin

• vaatimuksiin ja vaikutuksiin
  • ylläpitämiseen
  • sisäiseen auditointiin

Kursseista kiinnostuneilla yrityksillä ja työntekijöillä ei tarvitse olla aiempaa kokemusta ympäristöjärjestelmämallin käytöstä. ISO 14001 –koulutus sen kaikissa muodoissaan on suunniteltu nimenomaan tiedottamaan standardisoinnista kiinnostuneita yrityksiä standardin käyttöönotosta.

ISO 14001 –koulutus on askel kohti yrityksen parempaa imagoa ja toiminnan laatua

Henkilöstön ympäristöhallinnollinen kouluttaminen vahvistaa yrityksen vihreämpää imagoa. ISO 14001 –koulutus on ensimmäinen askel kohti ympäristönsuojelua parantavaa standardisoinnin käyttöönottoa. Ympäristöjärjestelmämalleissa kouluttautuminen on osoitus yrityksen kiinnostuksesta vastuulliseen liiketoimintaan. Toimintansa vaikutuksista välittävä yritys on puolestaan sekä houkutteleva työnantaja että yhteistyökumppani.

Yritys, joka kantaa vastuun toimintansa ympäristövaikutuksista, lujittaa myös liiketoimintansa laatua. ISO 14001 –koulutus perehdyttää yrityksen johdon ja henkilöstön tarkempaan ympäristön suojelua edistävään toimintaan. Koulutuksen ja standardisoinnin tuloksena yritykset osaavat paremmin arvioida toimintaansa, mikä puolestaan oleellisesti parantaa yritystoiminnan laatua.