Täydennyskoulutus - Löydä koulutuksesi

Täydennyskoulutus auttaa onnistumaan työelämässä. Täydennyskoulutus auttaa päivittämään tai laajentamaan omaa ammatillista osaamista. Löydät myös uutta motivaatiota ja tuoretta intoa!
Suodata
Koulutusala
Toteutustapa
Koulutustyyppi
Näytä kaikki suodattimet
...

Suositut koulutusalat

Suositut sijainnit

Opiskelijakokemukset

Täydennyskoulutus on hyödyksi läpi elämän

Täydennyskoulutus on hyödyksi useassa eri elämänvaiheessa. Lisä-, jatko- tai täydennyskoulutuksen avulla voi esimerkiksi täydentää omaa ammattitaitoaan tai jopa opiskella kokonaan uuden alan tutkinnon itselleen. Elinikäinen oppiminen on nykyään tärkeää lähes työssä kuin työssä. Osaaminen on pidettävä ajan tasalla.

Täydennyskoulutuksesta apua työelämässä onnistumiseen

Työelämän täydennyskoulutusten avulla voi päivittää ammattitaitoaan, parantaa kilpailukykyään työmarkkinoilla sekä lisätä omaa työhyvinvointiaan. Täydennyskoulutus kasvattaa myös motivaatioita ja lisää intoa työntekoon. Ammatillisen kehittymisen ja pätevöitymisen lisäksi täydennyskoulutus on oiva keino verkostoitua muiden alalla olevien kanssa.

Täydennyskoulutus on yleistermi, joka pitää sisällään erilaista ja erimuotoista koulutusta moniin erilaisiin tarpeisiin. Sen avulla voi erikoistua alallaan, ja täydennyskoulutuksen opinnot auttavat laajentamaan ja syventämään ammatillista osaamistaan.

Yrityksille, yhteisöille ja järjestöille täydennyskoulutus tarjoaa henkilöstökoulutusta, joiden kautta koko työpaikan yleistä osaamista, ammattitaitoa ja ilmapiiriä voidaan parantaa.

Täydennyskoulutusta monessa eri muodossa

Täydennyskoulutuksen voi käydä erilaisiin seminaareihin osallistumalla, tai sen voi suorittaa lyhytkurssin muodossa. Täydennyskoulutus tarjoaa kuitenkin mahdollisuuden myös kokonaisen tutkinnon suorittamiseen, jolloin koulutuksen kesto on pidempi.

Koulutuksen voi suorittaa myös oppisopimuskoulutuksen tyyppisillä opinnoilla, jolloin merkittävä koulutuksesta tapahtuu työssä oppimalla. Organisaatiokohtainen täydennyskoulutus on yleensä tietylle yritykselle tai ryhmälle räätälöityä, työtehtäviin tai alaan keskittyvää henkilöstökoulutusta.

Täydennyskoulutus saa painoarvoa työelämässä

Täydennyskoulutus on hyvin suositeltavaa ja se tarjoaa monia mahdollisuuksia työelämässä onnistumiseen. Osa aloista jopa vaatii täydennyskoulutusta esimerkiksi nopeasti muuttuvan alan tai työssä käytettävän teknologian kehittymisen vuoksi. Joissakin työtehtävissä täydennyskoulutus on jopa lailla määrättyä, kuten esimerkiksi sosiaali- ja terveydenhuollon alalla.