Työnohjaajakoulutus valmistaa monipuolisiin työtehtäviin erilaisissa työyhteisöissä

Työnohjaus edellyttää koulutettua työnohjaajaa. Työnohjauksen tavoitteena on auttaa työyhteisöä saavuttamaan sille asetetut tavoitteet. Työnohjaus tehostaa työntekoa, auttaa jaksamaan pidempään töissä sekä kasvattaa työhyvinvointia.

Työnohjauksen aikana ohjattavia tuetaan heidän työhönsä liittyvissä ongelmatapauksissa, kehitetään heidän vuorovaikutustaitojaan, edistetään jokaisen henkilökohtaista kehittymistä sekä ammatillista kasvua. Työohjaus tapahtuu koulutetun työnohjaajan avulla, joka pyrkii kannustamaan ohjattavia tutkimaan, arvioimaan ja kehittämään omaa työtään.

Katso kaikki työnohjauksen koulutukset täältä

Työnohjaajakoulutus antaa valmiudet tukea ja ohjata työyhteisön toimintaa

Työnohjaaja toimii ohjattavien tukihenkilönä, valmentajana ja sparraajana. Työnohjaajalla on merkittävä rooli työnohjauksen onnistumisen kannalta, sillä hänen täytyy pystyä motivoimaan, kuuntelemaan ja ymmärtämään valmennettavia vuorovaikutuksen avulla.

Työnohjaajakoulutus valmistaa työnohjauksesta kiinnostuneita sparraamaan, tukemaan ja ohjaamaan työyhteisön toimintaa. Työnohjaajakoulutus jakautuu useaan erikoisalueeseen, kuten esimerkiksi joillekin tietyille aloille suuntautuvaan työnohjaukseen tai joitakin tiettyjä meneltemiä painottavaan työnohjaukseen.

Työnohjaajakoulutus tarjoaa monipuolisia työtehtäviä eri alojen työyhteisöjen ja työntekijöiden kanssa

Työnohjaajakoulutus pätevöittää toimimaan joko yksilö-, ryhmä- tai työyhteisön työnohjaajana tai se voi antaa valmiudet kaikkien näiden ohjaamiseen. Mahdollisuutena on valita myös työnohjaajakoulutus, joka pätevöittää toimimaan työnohjaajana johto- tai esimiestason työntekijöille. Työnohjaajakoulutus tarjoaa monipuolisia työllistymismahdollisuuksia ja vaihtelevia työtehtäviä, ja jokaisen on mahdollista erikoistua sen avulla haluamalleen alalle.