Valmennus

Valmennus auttaa kehittymään ja tunnistamaan omat vahvuudet. Alta löytyy tietoa erilaisista työelämän valmennuksista. Saat lisätietoa esittelystä koulutuksesta täyttämällä yhteydenottopyyntölomakkeen koulutussivun alalaidassa. Tämän jälkeen koulutuksentarjoaja ottaa sinuun yhteyttä. Palvelu on maksuton. Etkö löydä etsimääsi? Onko sinulla kysyttävää myyntivalmennuksista? Ota meihin yhteyttä osoitteella info@koulutus.fi.
Suodata
Koulutusala
Toteutustapa
Koulutustyyppi
Näytä kaikki suodattimet
...

Suositut koulutusalat

Suositut sijainnit

Opiskelijakokemukset

Valmennus -aiheisista koulutuksista lisätietoa alla:

Valmennus pitää mukana työelämässä

valmennus

Maailma muuttuu nykypäivänä jatkuvasti, ja kouluttautuminen myös aikuisiässä nähdään entistä hyödyllisempänä ja tärkeämpänä. Myös työelämä, kehittyvä teknologia ja monimuotoisemmat työtehtävät edellyttävät lähes elinikäistä kouluttautumista. Erilaiset aikuisille suunnatut tai työelämässä kehittävät valmennukset auttavat kehittymään ja oppimaan myös myöhemmällä iällä ja työn ohessa.

Työelämässä valmennus on hyvin yleinen keino parantaa työmotivaatiota, kehittää työntekijää työssään sekä oppia tunnistamaan omat heikkoudet ja vahvistaa niitä. Työelämässä tapahtuvassa valmennuksessa valmentaja auttaa työntekijää saamaan omat kykynsä käyttöön sekä kehittymään ihmisenä ja saavuttamaan tavoitteensa.

Mitä valmennuksen avulla saavutetaan?

Valmennus on aina tavoitteellista, ja siinä käytetään yleensä erilaisia vakiintuneita ajattelutapoja, teorioita ja tekniikoita tukemaan sekä yksilön että ryhmän suorituksen parantamista, hyvinvointia ja itsenäistä oppimista. Valmennus tapahtuu yleensä keskustelun avulla, erilaisilla harjoituksilla sekä mielikuvia luomalla ja esitettyjä kysymyksiä pohtimalla. Valmennus voi tapahtua yksin tai ryhmässä, riippuen valmennuksen syistä ja motivaatioista.

Valmennuksen avulla yritetään selkiyttää valmennettavan omia ajatuksia sekä auttaa valmennettavaa oppimaan ja kehittymään ihmisenä. Valmennus auttaa myös työntekijää löytämään oman potentiaalinsa ja vahvuutensa sekä tunnistamaan heikkoutensa ja tarttumaan niihin. Valmennus on myös apuna tehtyjen päätösten vahvistamisessa sekä tulevia päätöksiä tehtäessä.

Valmennus muotoutuu valmennettavan näköiseksi

Työyhteisön valmennus on sekä yksilön että koko organisaation tarpeista lähtevää ratkaisukeskeistä valmennusta, joka hyödyttää yritystä työntekijän työkunnon, jaksamisen ja työmotivaation kohenemisella. Valmennuksia on lukuisia erilaisia, ja usein valmennus räätälöityy valmennettavan tarpeiden näköiseksi ja on erilaista jokaisen valmennettavan kohdalla.

Valmennus voi olla suunnattu lukuisiin eri tarpeisiin, se voi auttaa esimerkiksi työmotivaation löytämisessä, yrityksessä tapahtuvien muutosten kohtaamisessa tai työtehtävien muuttuessa.

Valmennus apuna erilaisissa tilanteissa

Valmennus on olennaisessa osassa silloin, kun koko yhteisön toimintakulttuuria halutaan kehittää vuorovaikutteisempaan ja avoimempaan suuntaan. Valmennusta hyödynnetään työelämän taidekohdissa ja urasuunnitelmia tehtäessä.

Valmennus on apuna myös silloin, kun yhteisön kehitys- ja muutospyrkimykset haastavat yksilöitä ja ryhmiä oppimaan, kehittymään ja sopeutumaan muutokseen. Valmennus voi auttaa myös kriisitilanteen kohdatessa.