Data-analytiikka valjastaa datan hyötykäyttöön

Data-analytiikalla tarkoitetaan sitä prosessia, jossa kerättyä dataa, eli tietoa tai tietomassaa, muutetaan ymmärrettäväksi tiedoksi ja hyödynnetään. Dataa esimerkiksi asiakkuuksista kerätään organisaatioissa nykyään runsaasti, mutta jotta datasta on mahdollista saada kaikki hyöty irti, tarvitaan tehokasta data-analyyttiikkaa. Datasta on nykyään harvoin puutetta, mutta sen analysointiin erikoistuneita osaajia kaivataan.

Data-analytiikka on kasvava tulevaisuuden ala

Parhaimmillaan data-analytiikan osaaminen tehostaa työskentelyä ja sen avulla voidaan optimoida työskentely mahdollisimman tehokkaasti. Data-analytiikan mekanismien avulla mahdollistaa myös tulevaisuuden ennakointi. Data-analytiikka nopeutaa prosesseja ja sen käyttö luo säästöjä.

Data-analytiikan avulla pystytään tuottamaan sellaista tietoa ja tuloksia jota ihminen ei itse kykene käsittelemään tai muodostamaan. Koneiden avulla tuotettu tieto on myös pääosin virheetöntä ja luotettavaa. Data-analytiikka muuttaa maailmaa ja yritysten toimitaa nopeasti, joten sen kyytiin kannattaa hypätä.

Data-analytiikan koulutukset

Data-analytiikan koulutuksia on tarjolla lukuisia, sekä aloittelijoille että kokeneemmille konkareille. Koulutuksissa opitaan valjastamaan data-analytiikan mekanismit sekä tekoäly osaksi päivittäistä työskentelyä. Koulutuksen jälkeen osaat hyödyntää organisaatiosi keräämää dataa ja hyödyntää sitä kaupallisesti. Data-analytiikka on tulevaisuuden ala, jonka osaajille on runsaasti kysyntää.