Video
Puheeksi ottamisen ja palautteen antamisen kehittäminen

Haastavia vuorovaikutustilanteita tai tunnepitoista käytöstä työpaikoilla tulee työuran aikana meille jokaiselle vastaan. Useimmille erilaiset puheeksi ottamista edellyttävät tilanteet ovat kuitenkin niin vaikeita, että me jätämme keskustelumahdollisuuden käyttämättä ja kärsimme nahoissamme. Pahimmassa tapauksessa koko työyhteisö kärsii ja pahoinvointi saa aikaan muita lieveilmiöitä.
Hyötyinä puheeksi ottamisen ja palautteen antamisen kehittäminen. Toimintamallit miten käytännössä voidaan lisätä palautteen antamisen kulttuuria työpaikalla? Koulutuksessa opitaan myös, kuinka ottaa asioita puheeksi sekä millä tavoin puheeksi ottamisen synnyttämät tunteet tulisi ottaa huomioon.
Sisältökuvaus - koko päivän koulutus
Miksi puheeksiottamiseen kannattaa panostaa?
- Puheeksi ottamisen tärkeys työpaikan ilmapiirin ja työssäviihtymisen osalta
- Tietoa puheeksi ottamisesta ja siinä huomioitavista tekijöistä
- Puheeksi ottaminen ja psykologinen turvallisuus
Miten puheeksi ottaminen käytännössä toteutetaan?
- Mitä puheeksi ottaminen oikeastaan tarkoittaa?
- Keskustelua, kuuntelua, kuulluksi tulemista vai arvostelua?
- Onnistunut kuuntelu ja kuuntelun neljä virhettä
- Entä miten puheeksi ottaminen eroaa palautteen annosta?
- Puheeksi ottamisen eri vaiheet
- Koska puheeksi ottaminen tulisi suorittaa?
Entä sitten kun tunteet astuvat peliin mukaan?
- Miksi puheeksi ottaminen on monille vaikeaa?
- Ennakkoasenteiden vaikutus ja niiden tunnistaminen ennen kohtaamista
- Tunteiden projisointi, molempiin suuntiin
- Psyykkinen itsesäätely palautteen vastaanottamisen esteenä
- Mitä jos olenkin itse väärässä?
Miten tilanteen jälkeen ja jatkossa?
- Erätauko-menetelmä
- Omien tunteiden kohtaaminen
- Vertaistuki haastavan palautteen annon tai puheeksi ottamisen jälkeen
- Mielen rauhoittaminen
Kiinnostuitko koulutuksesta?
Jos haluat lisätietoa aiheesta Puheeksi ottamisen ja palautteen antamisen kehittäminen , klikkaa alta ja täytä yhteydenottolomake. Kysymyksesi lähetetään suoraan koulutuksen järjestäjälle.Seuraavat toteutukset
Mielenrauha koulutuspalvelut Oy sosiaalisessa mediassa
Ota yhteyttä

Koulutusta haastaviin palvelu-, viestintä- ja vuorovaikutustilanteisiin
Mielenrauhan koulutuspalvelut Oy on alansa suurin koulutus- ja asiantuntijayritys, joka on teettänyt yli 1000 kartoitusta haastavista palvelu-, vuorovaikutus-, ja poikkeustilanteista organisaatioissa. Yritys auttaa organisaatioita kehittämään ihmisten aiheuttamien sisäisten ja ulkoisten haasteiden sekä poikkeustilanteiden hallintaa. Mielenrauhan valikoimasta löytyy 10–30 minuutin videopohjaisia...
Lue lisää kouluttajasta Mielenrauha Koulutuspalvelut Oy ja katso koulutustarjonta täältä