Suodata
Paikka
Näytä kaikki suodattimet

Suositut koulutusalat

Ammattitutkinnon voi opiskella oppisopimuksella omassa työpaikassa

Ammattitutkinto viestii osaamisesta ja pätevöittää ammattia varten. Ammattitutkinto on mahdollista suorittaa myös työn ohessa tai omalla työpaikalla oppisopimuksella. Oppisopimuskoulutukseksi kutsutaan ammatillista koulutusta, joka pohjautuu määräaikaiseen työsuhteeseen. Oppisopimuksen aloittamisen edellytyksenä on koulutusalaan sopiva työpaikka.

Oppisopimuksella opiskelu tapahtuu ensisijaisesti työpaikalla. Työssä oppimista täydennetään teoreettisilla opinnoilla oppilaitoksessa. Oppisopimus on mahdollista solmia jo työssä olevalle työntekijälle, uudelle työntekijälle, työttömälle työnhakijalle ja yrittäjälle.