Coach / Työvalmentaja / Coaching

Coach auttaa löytämään oman potentiaalin ja suunnan työnteolle

Alta löytyy tietoa coachingia, työnohjausta ja valmennusta käsittelevistä koulutuksista työelämää varten. Saat lisätietoa kurssista täyttämällä yhteydenottopyyntölomakkeen koulutussivun alalaidassa. Tämän jälkeen koulutuksentarjoaja ottaa sinuun yhteyttä. Palvelu on maksuton. Etkö löydä etsimääsi? Ota yhteyttä: info@koulutus.fi.

Coach / Työvalmentaja / Coaching -aiheisista koulutuksista lisätietoa alla:

Coach auttaa omien tavoitteiden kirjastamisessa ja niiden saavuttamisessa

Coach on henkilökohtainen valmentaja, joka auttaa valmennettavaa kehittymään ihmisenä ja yksilönä sekä hyödyntämään nykyistä ja käyttämätöntä potentiaaliaan. Näin valmennettava pystyy saavuttamaan omat tavoitteensa ja jopa ylittämään ne, ja täten edistää koko organisaation menestystä.

Coach on keskustelukumppani, joka paitsi kuuntelee aktiivisesti, myös asettaa kysymyksiä joiden avulla valmennettava pystyy selkeyttämään tavoitteitaan ja etenemään niitä kohti. Coachin tehtävänä on auttaa valmennettavaa suuntaamaan toimintaansa ja ajatteluaan, tekemään suunnitelmia omalle toiminnalleen ja saavuttamaan tavoitteitaan näiden suunnitelmien mukaan.

Coaching opastaa löytämään itselle sopivat ratkaisutcoach

Coach ei anna valmiita ratkaisuja, vaan auttaa valmennettavaa löytämään itselleen sopivat ratkaisut erilaisten tehtävien, keskustelujen ja kysymysten avulla. Tällöin eri vaihtoehdot avautuvat valmennettavalle uudella tavalla, jolloin hän pystyy valitsemaan niistä itselleen sopivimman.

Coach antaa neuvoja omassa roolissa kasvamiseen sekä työssä että vapaa-ajalla ja kasvattaa intoa tavoitteiden saavuttamiseen. Hänen tarkoituksenaan on pyrkiä parantamaan valmennettavan suorituskykyä ja toimintatapoja, jotka johtavat valmennettavan yksilön ja koko organisaation kasvuun ja kehitykseen.

Mielekkäämpää ja tuloksellisempaa työskentelyä coachingin avulla

Työelämän coachingissa yleensä analysoidaan ja kehitetään valmennettavan työtä suhteessa perustehtäviin ja tavoitteisiin, jolla pyritään tekemään valmennettavan työskentelystä mielekkäämpää, tuloksellisempaa ja tehokkaampaa. Työelämän coach myös auttaa valmennettavaa panostamaan asiakkaan omiin voimavaroihin ja osaamiseen, joiden avulla oma kehitys parhaiten toteutuu.

Coach selkeyttää jokaisen omaa roolia organisaatiossa

Coach auttaa organisaatiota kehittymään sekä yksilö- että yhteisötasolla. Coachingin avulla valmennettava saa aikaa kysymystensä pohtimiseen, kehittää omaa rooliaan organisaatiossa, näkee uusia vaihtoehtoja ja reittejä etenemiselle. Coach opastaa valmennettavaa tekemään parempia päätöksiä, edistää hänelle itselleen tärkeää osaamista ja henkilökohtaista kehittymistä sekä neuvoo työn ja oman elämän välisen tasapainon saavuttamisessa.