Täydennyskoulutusta tuomarille

Täydennyskoulutusta tuomarille, Uraopas

Tuomari kohtaa työssään kaikenlaisia tapauksia taloudellisista erimielisyyksistä vankeusrangaistuksiin. Tuomarina otat huomioon todisteet ja kuuntelet osapuolia oikeudenkäynneissä. Tavoitteenasi on selvittää tilanne mahdollisimman hyvin ja tehdä ratkaisuja.

Tuomarit työskentelevät käräjäoikeuksissa, hovioikeuksissa, korkeimmassa oikeudessa, korkeimmassa hallinto-oikeudessa, markkinaoikeudessa, työtuomioistuimessa ja vakuutusoikeuksissa.

Ehdotuksia täydennyskoulutukseksi tuomarille

Tuomarin työ on vaativaa ja vastuullista. Hän tarvitsee oikeudellisten säädösten etevää tuntemusta sekä kykyä punnita ja ratkaista vaativia oikeudellisia ongelmia. Katso tarjolla olevat koulutukset ja seminaarit tuoreimmista lakimuutoksista.

Tuomari tarvitsee johtamis-, päätöksenteko- ja yhteistyötaitoja. Tarjolla on laajempia johtamistutkintoja sekä tiiviimpiä, johtamisen eri osa-alueisiin syventyviä kursseja. Ymmärtääksesi kaikenlaisia ihmisiä voit osallistua tiimityötaitojen täydennyskoulutukseen.

Ammatissasi hyvät viestintä- ja vuorovaikutustaidot ovat välttämättömät. Jos haluat kehittää kommunikointitaitojasi, tarjolla on koulutuksia esiintymisestä ja vuorovaikutuksesta. Kurssi haastavien keskusteluiden käymiseen voisi sopia sinulle.

Tapausten ratkaiseminen voi olla stressaavaa. Hallitaksesi työsi kuormittavuutta voit opiskella stressinhallintaa, ajanhallintaa tai henkilökohtaista tehokkuutta. Mindfulness-kurssilta löydät tekniikoita keskittymistä vaativasta työstä palautumiseen.

Ajattele haluatko jatkokouluttautua

Jos olet kiinnostunut jatkokouluttautumisesta, ota asia puheeksi esimiehesi kanssa. Sinulla voi olla mahdollisuus käyttää muutama päivä täydennyskoulutukseen tai työnantajasi saattaa olla valmis vastaamaan koulutuskustannuksistasi.

Aloita sopivan koulutuksen etsiminen pohtimalla mahdollisia aukkoja osaamisessasi ja miettimällä millä työsi osa-alueella haluaisit olla entistäkin parempi. Kysy esimieheltäsi ja kollegoiltasi ehdotuksia sopivista koulutuksista. Antaako saamasi palaute vihjeitä kehittymiskohteista?

Tulevaisuuden näkymät

Lakialan työllisyystilanne on hyvä ja lähes kaikki tutkinnon suorittaneet sijoittuvat koulutustaan vastaaviin tehtäviin. Määräaikaiset työsuhteet ovat tavanomaisimpia valtion palveluksessa. Lyhytaikaista työttömyyttä kokevat lähinnä vastavalmistuneet.

Eläköityminen lisää ammattilaisten kysyntää. Oikeudellista asiantuntijuutta tarvitaan erityisesti talouden, hallinnon, kaupan, pankkien, rahoituslaitosten ja vakuutusyhtiöiden palveluksessa.

Oikeusnotaarien työllisyystilanne on kohtalainen. Töitä löytyy eniten pääkaupunkiseudulla ja suurimmissa kaupungeissa.

Lähteet: ammattinetti.fi

Nämäkin voisivat kiinnostaa sinua: