DISC-analyysi on avain oman ja toisten vuorovaikutuksen ymmärtämiseen

DISC-analyysi on työkalu, jonka avulla voidaan havainnollistaa ihmisten luontaisia toimintatapoja. Analyysi toteutetaan itsearviointina. DISC-analyysiin osallistuva vastaa kattavaan kysymyssarjaan, joka tuottaa tietoa osallistujan persoonallisuudesta ja käytöksestä. DISC-analyysi auttaa yksilöä ymmärtämään omaa käytöstään, mutta sen lisäksi DISC antaa ohjeita siihen, miten tulla toimeen erilaisten persoonallisuustyyppien kanssa.

DISC-analyysin tuloksena useimmat ihmiset kuuluvat yhteen tai useampaan DISC-profiiliin, joita on neljä: hallitseva (punainen), vaikuttava (keltainen), vakaa (vihreä) ja yhdenmukainen (sininen).

• Hallitseva (D) – suorasukainen, päättäväinen ja tulosorientoitunut
  • Vaikuttava (I) – sosiaalinen, kommunikoiva ja tiiminrakentaja
  • Vakaa (S) – rauhallinen, lojaali ja tiimityöskentelijä
  • Tunnontarkka (C) – järjestelmällinen, tarkka ja ammattimainen

DISC-koulutuksessa saat valmiuksia vuorovaikutustaitojen kehittämiseen työympäristössä

DISC-koulutuksissa tutustutaan DISC-analyysiin, sen tekemiseen ja tulosten tarkasteluun. Koulutukset antavat erityisesti valmiuksia tunnistaa ja tiedostaa ympäröivien ihmisten ja ryhmien toimintamalleja. DISC-koulutukset tarjoavat työkaluja

• vuorovaikutuksen ja ihmissuhteiden kehittämiseen,
  • paremman ryhmätyöskentelyn fasilitointiin ja konfliktien käsittelyyn,
  • myyntitaitojen kehittämiseen,
  • onnistuneempaan johtamiseen esimiehenä.

DISC-koulutus auttaa huomioimaan toisten vuorovaikutustarpeita ja vastaamaan omalla käytöksellä toisten tyypillisiin toimintamalleihin. DISC selittää, miksi eri yksilöt priorisoivat toiminnassaan tiettyjä malleja.

Kenelle koulutus sopii?

DISC-koulutus on eduksi erilaisissa työtehtävissä, kuten rekrytoinnissa, valmentamisessa, johtamisessa, myynnissä, asiantuntijatehtävissä sekä yrittäjänä. DISC auttaa ymmärtämään paitsi omaa käytöstä, myös hyvin erilaisten persoonien käytöstä. DISC-koulutuksen avulla osaat hahmottaa, kuinka erilaiset toimintatavat saadaan sovitettua yhteen.

DISC-koulutuksia on tarjolla eri painopisteillä. Koulutus voi keskittyä esimerkiksi erityisesti työryhmän vuorovaikutukseen tai esimiestaitoihin. Tutustu Koulutus.fi:n koulutustarjontaan!

Lähteet: extendeddisc.fi, discprofile.com