Inspiroidu koulutusvaihtoehdoista tilaamalla kuukausittainen uutiskirjeemme.
Parempia tuloksia prosessijohtamisella
Kohti parempaa asiakastyytyväisyyttä ja tehokkaampaa toimintaa
Kaksipäiväinen syventävä valmennus toimintajärjestelmän uudistajille, prosessien kehittäjille, prosessinomistajille ja henkilöille, jotka vastaavat organisaation kyvykkyyksien kehittämisestä.
Onko sinulla prosessit kuvattu, mutta niiden mukaan ei toimita eikä niitä kehitetä aktiivisesti? Haetko uusia ideoita prosessijohtamisen vahvistamiseksi? Oletko tunnistanut turhaa työtä, tietokatkoksia tai funktionaalista osaoptimointia? Tuntuuko sinusta, että laatu ja asiakas on jotenkin unohdettu sisäisissä keskusteluissa?
Toimintajärjestelmäkurssit tarjoavat sinulle pysähtymismahdollisuuden laadunhallinnan perusteisiin. Osallistumalla kurssille voit innostua prosesseista uudella tavalla ja tehdä merkittävän vaikutuksen oman organisaatiosi menestymisen mahdollisuuksiin ja kilpailukykyyn.
Valmennuksessa opit:
- Tavan kuvata ja ymmärtää organisaatiosi arvonluontia asiakkaille
- Asiakaskeskeisen tavan tunnistaa prosesseja ja kuvata organisaatiosi ansaintalogiikkaa
- Prosessien kuvaamisen tavalla, joka kohdistaa huomion organisaation menestymisen kannalta kriittisiin asioihin ja toimintaan
- Tavan, miten organisoida toiminnan parantamista ja prosessien tuloksellisuutta
- Saat uusia ideoita prosessien kehittämiseen, käytäntöön vientiin, toteutukseen ja johtamiseen
Kenelle
Kaikille, jotka vastaavat toimintajärjestelmien, liiketoiminnan, strategioiden ja tietojärjestelmien kehittämisestä kuten laatupäälliköt, prosessien omistajat ja kehittäjät sekä johtoryhmien jäsenet.
Koulutus muodostaa jatkumon Rakenna tehokas toimintajärjestelmä -kurssin kanssa.
Kouluttajat
Kai Laamanen
Kain osaamisalueita ovat prosessipohjaisten toimintajärjestelmien rakentaminen (Business Process Management), suorituskyvyn johtaminen (Performance Management) ja organisaation laajuisten muutosten johtaminen ja toteuttaminen (Change Management). Kai on kirjoittanut 14 kirjaa. Kai on toiminut konsulttina Innotiimissä vuodesta 1992 lähtien.
LinkedIn profiili
Lisätietoja
Ilmoittautuminen viimeistään 14 pv ennen kurssin alkua. Valmennukseen liittyy ennakkotyö oman organisaation tilanteen analysoimiseksi.
Ohjelma
1. päivä, klo 8.30-16.00
Liiketoimintaa ja asiakkaalle arvon luontia edistävän prosessiarkkitehtuurin rakentaminen.
- Miksi tarvitsemme prosesseja?
- Miten saamme ihmiset innostumaan prosesseista?
- Miksi prosessijohtaminen ei onnistu ja mitä voimme sille tehdä?
- Miten luomme arvoa asiakkaalle, jotta voimme kasvaa kannattavasti?
- Millä tavalla prosessiarkkitehtuuri on osa organisaation kokonaisarkkitehtuuria?
- Miten kuvaamme prosessien avulla organisaatiomme ansaintalogiikkaa?
- Miten tunnistamme arvon luonnissa kriittiset prosessimme?
- Miten kuvaamme prosessimme, jotta ymmärrämme paremmin arvon luontia?
2. päivä, klo 8.00-15.00
Liiketoimintaa ja asiakkaalle arvon luontia edistävän prosessiarkkitehtuurin rakentaminen.
- Kun olemme kuvanneet prosessimme, mitä sen jälkeen teemme?
- Miten kehitämme strategista asemaamme ja strategisia kyvykkyyksiämme?
- Miten prosessien avulla toteutamme strategiaa?
- Miten johdamme huippumenestyvää organisaatiota?
- Miten saamme prosessien avulla vauhtia kehittämiseen ja strategiseen oppimiseen?
- Miten kuvaamme strategisen suunnittelun ja toteutuksen prosessimme?
- Miten mittaamme strategista suorituskykyä (BSC)?
- Miten mittaamme ja parannamme prosessien tehokkuutta ja suorituskykyä (KPI)?
- Mitkä ovat tärkeimmät arvioinnit ja analyysit prosessiemme parantamisessa?
Kustannukset
Laatukeskus Excellence Finland

Laatukeskus tukenasi laadun kehittämisessä Säännöllisin väliajoin on hyödyllistä tarkistaa ja kyseenalaistaa tällä hetkellä käytössä olevia toimintatapoja. Systemaattinen tarkastelu tuo näkyville mahdolliset pullonkaulat ja tuottaa ideoita organisaation suorituskyvyn kohentamiseen. Haluatko perehtyä laatuun ja kehittämiseen vai syventää osaamistasi? Asiakkaidemme tarpeiden mukaan suunnitellusta...