Valitse sivuston käyttötapa: Mobiili

Työpaikan sisäisten haastavien viestintätilanteiden hallinta

Mielenrauha Koulutuspalvelut Oy
Yhteenveto
4 tuntia
Koulutus
Useita paikkakuntia, Verkossa
Alkavat koulutukset
Suomi
Sopimuksen mukaan

Verkossa
Sopimuksen mukaan
Organisaation sisäisten haastavien vuorovaikutustilanteiden hallinta.

Työpaikan sisäisten haastavien viestintätilanteiden hallinta

Mielenrauhalla jokaisesta koulutuksesta on saatavilla erilaisia vaihtoehtoja. Koulutukset voidaan toteuttaa etäyhteyden avulla joustavin menetelmin aina 60 minuutin etänä pidettävistä tietoiskuista kokopäivän kestoisiin valmennuksiin.

Kaikissa vuorovaikutustilanteissa voi syntyä joskus häiriöitä, väärinymmärryksiä sekä kitkaa. Organisaation sisäiset vuorovaikutus- ja viestintätilanteet eivät tee tässä poikkeusta, vaan voivat olla pitkään jatkuessaan jopa haasteellisimpia ratkottavia kuin asiakkaiden kanssa syntyvät yksittäiset tilanteet, palautteet tai reklamaatiot.

Koulutuksella parannetaan työyhteisön viestintä- ja vuorovaikutustaitoja ristiriitatilanteissa ja kehitetään rakentavaa palautteen antamista sekä puuttumista ei toivottuun käytökseen työpaikalla. Hyvin toimiva työyhteisö toimii vastuullisesti, yhdessä hengessä ja tämä näkyy myös positiivisina vaikutuksina asiakkaiden sekä muiden sidosryhmien suuntaan.

Käytännönläheisen koulutuksena aikana opitaan ratkaisukeskeisiä menetelmiä organisaation sisäisten haastavien vuorovaikutustilanteiden ja vastuuttoman työkäyttäytymisen hallintaan sekä ennaltaehkäisyyn liittyen.

Koulutuksella ennaltaehkäistään isompia ristiriitoja, ongelmatilanteita sekä vastuutonta työkäyttäytymistä.  

  • Kaikki on viestintää
  • Työyhteisötaidot velvoittavat työntekijöitä ja esihenkilöitä
  • Voimaannuttavaa vai vastuutonta työkäytöstä?
  • Erilaiset häiriöt viestinnässä: mistä ne johtuvat ja miksi ne olisi hyvä tiedostaa?
  • Esihenkilön ja työntekijän roolit työpaikan terveen ja toimivan viestintäkulttuurin edistäjänä
  • Persoonallisuuspiirteiden vaikutus viestintään ja vuorovaikutukseen
  • Miksi toinen ihminen on hankala tai hänen viestintänsä tuntuu hankalalta?
  • Epäasillisen käytöksen mahdolliset seuraukset, silloin kun ongelmiin ei puututa ajoissa?
  • Miksi palautteen puheeksi ottaminen tai sen vastaanotto on niin hankalaa
  • Auktoriteetti, logiikka, empatia - miten voimme vaikuttaa viestin perille menoon
  • Assertiivisuuden eli oikeanlaisen ja jämäkkyyden merkitys viestinnän onnistumisessa
  • Kuuntelu ja kohtelu - yksinkertaisilla keinoilla kohti onnistunutta viestintää
  • Puheeksi ottaminen ja viiden askeleen malli ongelmien ennaltaehkäisyyn
  • 24h sääntö puheeksiottamiseen
  • Erilaiset konfliktityypit työpaikoilla
  • Psyykkinen itsesäätely eli oman mielekkyyden ylläpitäminen hankalissakin tilanteissa
  • Muutos- ja kriisitilanteiden vaikutus yksilön jaksamiseen, SCARF-malli
  • Ongelmien puheeksiottaminen
  • FAA:n viisiportainen viestintämalli
  • Koulutuksessä käytetään lukuisia tapausesimerkkejä

Kiinnostuitko koulutuksesta?

Jos haluat lisätietoa aiheesta Työpaikan sisäisten haastavien viestintätilanteiden hallinta, klikkaa alta ja täytä yhteydenottolomake. Kysymyksesi lähetetään suoraan kouluttajalle.

Kohderyhmä

Erityisenä kohderyhmänä, HR-ammattilaiset, esihenkilöt, päällikköt, tiiminvetäjät, johtajat sekä työsuojelu ja työhyvinvoinnin ammattilaiset. Koulutus sopii kaikille ammattilaisille, jotka saattavat työssään kohdata organisaation sisäisiä haastavia tai tunnepitoisia viestintätilanteita.

Koulutus voidaan pitää myös koko organisaatiolle soveltuvana versiona, jolloin tarkastellaan myös työntekijän vastuita sekä mahdollisuuksia kehittää organisaation vuorovaikutusta sekä puheeksiottamisen kulttuuria.

Kouluttaja

Totti Karpela,Toimitusjohtaja, pääkouluttaja

Totti on toiminut kouluttajana jo vuodesta 1986 alkaen. Nykyisin lähes jokaisella mantereelle vuosittain kouluttava Totti on ehtinyt kerätä kokemuksia laaja-alaisesti eri teollisuuden alojen sekä asiantuntija- ja palvelualojen edustajien kouluttamisesta ja konsultoinnista. Totin koulutusten vaikuttavuus perustuu hänen käytännönläheiseen, energiseen ja organisaatioiden sekä osallistujien erityistoiveet huomioivaan tapaan kouluttaa – keskustelun ja vuorovaikutuksen tärkeyttä unohtamatta.

Totti-Karpela-kouluttaja-mielenrauha-koulutuspalvelut

Ota yhteyttä

Haluatko tietää lisää koulutuksesta Työpaikan sisäisten haastavien viestintätilanteiden hallinta? Täytä yhteystietosi, niin koulutuksen järjestäjä ottaa sinuun yhteyttä.

Mielenrauha Koulutuspalvelut Oy

Koulutusta haastaviin palvelu-, viestintä- ja vuorovaikutustilanteisiin

Mielenrauhan koulutuspalvelut Oy on alansa suurin koulutus- ja asiantuntijayritys, joka on teettänyt yli 1000 kartoitusta haastavista palvelu-, vuorovaikutus-, ja poikkeustilanteista organisaatioissa. Yritys auttaa organisaatioita kehittämään ihmisten aiheuttamien sisäisten ja ulkoisten haasteiden sekä poikkeustilanteiden hallintaa. Mielenrauhan valikoimasta löytyy 10–30 minuutin videopohjaisia...


Lue lisää kouluttajasta Mielenrauha Koulutuspalvelut Oy ja katso koulutustarjonta täältä

Yhteystiedot

Mielenrauha Koulutuspalvelut Oy

Kruununkuja 3 B4
02180 Espoo

 Näytä puhelinnumero
www.mielenrauha.com


Arvioinnit

Keskiarvo: 4,4

Perustuu 144 arviointiin

Arvioinnit
Arvioinnit
(4,4)
Perustuu 144 arviointiin
Näytä koulutuksen arvioinnit
Arvioinnit kouluttajasta
(4,4)
Perustuu 1356 arviointiin
Näytä kouluttajan kaikki arvioinnit
Ota yhteyttä

Saadaksesi lisätietoa aiheesta Työpaikan sisäisten haastavien viestintätilanteiden hallinta täytä seuraavat tiedot: