Täydennyskoulutusta kosmetologille

Täydennyskoulutusta kosmetologille, Täydennyskoulutusopas

Kosmetologi on ihon ja kehon kauneutta ja terveyttä ylläpitävä kauneudonhoitoalan ammattilainen. Kosmetologi tekee kasvohoitoja, ihonpuhdistusta, käsihoitoja, jalkahoitoja, hierontaa, ehostuksia ja korvien rei’ityksiä.

Kosmetologi esittelee ja myy ihonhoitotuotteita ja meikkejä. Kosmetologit työskentelevät kauneushoitoloissa, terveydenhuoltoalan yrityksissä, kylpylöissä, kosmetiikkamyymälöissä ja alan yrittäjänä.

Ehdotuksia täydennyskoulutukseksi kosmetologille

Kosmetologin työ sisältää asiakaspalvelua ja kosmetiikkatuotteiden myyntiä. Kouluttautumalla tehokkaammaksi myyjäksi ja asiakaspalvelijaksi kasvatat kilpailukykyäsi, teet lisämyyntiä ja vakuutat asiakkaat ammattitaidollasi.

Kosmetologi opastaa kauneustuotteiden käytössä ja oman tyylin löytämisessä. Tehtävässä onnistuminen edellyttää sujuvia vuorovaikutustaitoja, joita pääset kehittämään neuvottelutaitojen, esiintymistaitojen ja pedagogian koulutuksissa.

Suuri osa kosmetologeista toimii yrittäjinä. Yrittäjille ja yrittämisestä kiinnostuneille sopivia vaihtoehtoja on yrittämisen tutkinnot sekä verotuksen, kirjanpidon ja markkinoinnin täydennyskoulutukset.

Kauneudenhoitoalan kansainvälistyminen edellyttää kielitaitoa. Monipuolinen kielitaito mahdollistaa laajemman asiakaskunnan palvelemisen. Tutustu tarjolla oleviin kielikursseihin ja räätälöi koulutus juuri sinun alallesi.

Kosmetologin työ on fyysisesti raskasta. Pidä huolta kehostasi perehtymällä esimerkiksi joogaan. Monet personal-trainereille suunnatut koulutukset sopivat kaikille liikunnasta ja fyysisestä hyvinvoinnista kiinnostuneille.

Mieti, haluatko jatkokouluttautua

Kauneudenhoitoala kehittyy jatkuvasti, joten kosmetologin on tärkeää pysyä mukana alan trendeissä.

Jos olet kiinnostunut jatkokouluttautumisesta, ota asia puheeksi esimiehesi kanssa. Sinulla voi olla mahdollisuus käyttää muutama päivä täydennyskoulutukseen tai työnantajasi saattaa olla valmis vastaamaan koulutuskustannuksistasi.

Aloita sopivan koulutuksen etsiminen pohtimalla mahdollisia aukkoja osaamisessasi ja miettimällä millä työsi osa-alueella haluaisit olla entistäkin parempi. Kysy esimieheltäsi ja kollegoiltasi vinkkejä koulutuksista, jotka kehittäisivät sinua.

Tulevaisuuden näkymät

Kauneudenhoidon palveluille ja tuotteille on jatkuva kysyntä ylläpitää alan työllisyyttä. Suuri osa kauneudenhoitoalan ammattilaisista toimii yrittäjinä, joten työllistyminen edellyttää yleensä toimivaa liikeideaa.

Liittyvät ammatit:

meikkaaja-maskeeraaja, jalkahoitaja, parturi-kampaaja