Täydennyskoulutusta henkilöstöpäällikölle

Henkilöstöpäällikkönä olet vastuussa henkilöstöstä ja HR-toiminnosta työpaikallasi. On tärkeää, että olet hyvin sitoutunut työhösi ja kiinnostunut ympärilläsi olevista ihmisistä. Työpaikasta riippuen tehtävät voivat vaihdella, mutta yleisesti ottaen henkilöstöhallinnon johtaja työskentelee (työ)hyvinvoinnin, henkilöstön kehittämisen, rekrytoinnin, irtisanomisten ja muiden henkilöstöasioiden parissa.

Ehdotuksia täydennyskoulutukseksi henkilöstöpäällikölle

Jos sinä henkilöstoresurssien johtajana tunnet tarvetta kouluttautua, on siihen monia tapoja ja mahdollisuuksia. Ehkä koet tarvetta kohentaa johtamistaitojasi? Voit silloin osallistua joko pidempään ja kattavampaan johtamisen koulutusohjelmaan tai osallistua muutaman päivän esimieskoulutukseen, joka tarjoaa täsmäoppia ja vertaistukea esimiestyösi tueksi. Lyhyempi esimieskoulutus antaa mahdollisuuden keskittyä esimerkiksi asiantuntijoiden johtamiseen tai konfliktien hallintaan. Jos olet uusi roolissasi, voi hyödyksi olla nimenomaan uusille esimiehille suunnattu koulutus. Sieltä saat tarvitsemasi tiedot ja työkalut uuden roolisi tueksi.

Henkilöstöjohtajan työ asettaa korkeat vaatimukset tuntemuksellesi konfliktinhallinnasta, rekrytoinnista, tiimin rakentamisesta ja muista henkilöstöasioista. Sinulla on oltava vankka tietämys työlainsäädännöstä ja työympäristöjä säätelevistä pykälistä. Muista, että on tärkeää saada koulutusta koko urasi ajan. Lait ja asetukset kun muuttuvat jatkuvasti.

Henkilöstöpäällikön työ voi joskus olla stressaavaa. Jos sinusta tuntuu, että voisit hallita mieltäsi paremminkin, kannattaa pohtia stressinhallinnan tai henkilökohtaisen tehokkuuden koulutuksiin osallistumista.

Henkilöstöhallinnon ammattilaiselle on hyötyä markkinoinnillisesta näkökannasta ja viestinnällisistä taidoista. Työpaikkamielikuvan ja työpaikkabrändin rakentaminen ovat tätä päivää. Usealle työnhakijalle on tärkeää ymmärtää ennen hakemuksen lähettämistä tai viimeistään ennen sopimuksen allekirjoittamista, millaisesta organisaatioista oikein on kyse. Vastaako mahdollisen uuden työnantajan arvot omiani? Voinko seistä organisaation toimintatapojen ja tuotteen takana? Millaista arki on tässä organisaatiossa? Millaisia etuja työ tarjoaa? Nämä ja paljonpaljon muuta sisältyy työnantajamielikuvaan, jonka rakentamisessa, jalkauttamisessa ja siitä viestimisessä henkilöstöhallinnolla on suuri rooli.

Sinua saattaa kiinnostaa myös