Täydennyskoulutusta tilintarkastajalle

Täydennyskoulutusta tilintarkastajalle, Uraopas

Tilintarkastaja tarkastaa asiakkaan tilikauden kirjanpidon, tilinpäätöksen ja hallinnon. Tarkastuksen lisäksi hän antaa tilintarkastuskertomuksen. Tilipäätös antaa tietoa yritysten ja yhteisöjen taloudellisesta asemasta niiden omistajille, asiakkaille, rahoittajille, yhteistyökumppaneille ja viranomaisille.

Tilintarkastaja neuvoo talouteen liittyvissä asioissa myös ennaltaehkäisevässä mielessä. Tehtävissä menestyäkseen tilintarkastaja tarvitsee taloushallinnon tuntemusta, lainsäädännön seuraamista, vastuullisuutta, tarkkuutta sekä asiakaspalvelutaitoja.

Ehdotuksia täydennyskoulutukseksi tilintarkastajalle

Tilintarkastajan on tunnettava taloushallinnon monipuoliset tehtävät hyvin. Tarjolla on täydennyskoulutuksia muun muassa tilinpäätökseen, kirjanpitoon ja verotukseen. Tilintarkastajan on tärkeää olla huolellinen numeroiden kanssa. Tarkkuuttasi helpottaa toimisto-ohjelmien, kuten Excelin hyvä hallinta.

Annat asiakkaillesi talouden hoitoon liittyviä lausuntoja ja neuvoja. Voit kehittyä neuvottelijana osallistumalla neuvottelutaitojen, vuorovaikutuksen ja esiintymistaitojen koulutuksiin. Pärjää haastavimmissakin asiakaspalvelutilanteissa aiheen täydennyskoulutusten vinkeillä. Ammattimainen ote palveluun auttaa varmistamaan, että asiakas on tyytyväinen ja suosittelee palveluitasi muillekin.

Tilintarkastajan työ on kiireistä erityisesti silloin, kun yritykset tekevät tilinpäätöksensä kuluneelta vuodelta. Opi sietämään ja hallitsemaan kiireen aiheuttamaa painetta stressinhallinnan ja mindfulnessin koulutuksissa. Ajanhallinnan tai henkilökohtaisen tehokkuuden koulutuksissa puolestaan saat vinkkejä työpäiväsi suunnitteluun.

Tilintarkastajan työ on suurimmaksi osaksi istumatyötä, mikä rasittaa hartioita ja selkää. Pidä fyysisestä kunnostasi huolta liikunta-alan koulutuksissa. Monet Personal Trainereille suunnatut koulutukset sopivat kaikille liikunnasta ja terveydestä kiinnostuneille.

Täydennyskoulutusta tilintarkastajalle, Uraopas

Pohdi, haluatko jatkokouluttautua

Jos olet kiinnostunut jatkokouluttautumisesta, ota asia puheeksi esimiehesi kanssa. Sinulla voi olla mahdollisuus käyttää muutama päivä täydennyskoulutukseen tai työnantajasi saattaa olla valmis vastaamaan koulutuskustannuksistasi.

Aloita sopivan koulutuksen etsiminen pohtimalla mahdollisia aukkoja osaamisessasi ja miettimällä millä työsi osa-alueella voisit olla entistäkin parempi. Kysy esimieheltäsi ja kollegoiltasi vinkkejä sopivista koulutuksista. Antaako saamasi palaute ideoita täydennyskouluttautumiseen?

Tulevaisuuden näkymät

Taloushallintoala työllistää vakaasti, sillä alan tehtävät ovat tärkeitä yritysten ja organisaatioiden toiminnalle. Taloushallintoalan työllisyyttää ylläpitää myös tehtävien lakisääteisyys. Erityisesti kirjanpitäjistä ja palkanlaskijoista on pulaa. Tulevaisuudessa taloushallinnon ammattilaiset työskentelevät yhä enemmän tilitoimistoissa yritysten ja julkishallinnon organisaatioiden ulkoistaessa taloushallintoaan.

Vastaavasti toimistotöiden työllisyyttä ylläpitää tehtävien lakisääteisyys ja niiden hoitamisen välttämättömyys käytännön toiminnan onnistumiseksi. Toimistotyöntekijä voi sijoittua monipuolisesti eri toimialoille ja kaikkien työnantajien palvelukseen. Valtio, kunnat, järjestöt ja seurakunnat palkkaavat uusia työntekijöitä tarpeen mukaan muun muassa eläkkeelle siirtyvien tilalle.

Liittyvät ammatit: kirjanpitäjätalousasiantuntija

Lähteet: ammattinetti.fi, suomentilintarkastajat.fi

Nämäkin voisivat kiinnostaa sinua: