Valitse sivuston käyttötapa: Mobiili

Haaveiletko arvostetun Aalto MBA for Executives -ohjelman suorittamisesta? Hae MBA-stipendiä 13.6. mennessä!💎

Arvomyynti B2B

Brik
Yhteenveto
2 päivää
1 490 EUR + alv 24 %
Koulutus
Helsinki, Useita paikkakuntia
Alkavat koulutukset
Helsinki
1 490 EUR
14.9.2021

Helsinki
1 490 EUR
18.11.2021

Suomi
Pyydä tarjousta

Arvomyynti B2B

Ymmärrä arvomyynnin periaatteet ja sovella niitä myyntityössäsi

Mikä avuksi, kun perin­teiset myyn­ti­tek­niikat eivät enää toimi? Inter­netin valta­kau­della yritys­asiak­kaiden osto­käyt­täy­ty­minen on muut­tunut merkit­tä­västi, joten myyn­ninkin pitää muuttua. Arvo­myynti onkin kovaa vauhtia syrjäyt­tä­mässä perin­teiset korkea­pai­ne­myynnin ”tratti-mallit”, joita myyjille on tupu­tettu näihin päiviin saakka.

Valmennuksen hyödyt

  • Ymmärrät muutokset B2B-asiak­kaiden odotuk­sissa ja osto­käyt­täy­ty­mi­sessä
  • Tunnet arvo­myynnin peri­aatteet ja opit sovel­tamaan niitä omassa myyn­ti­työssäsi
  • Ymmärrät syväl­li­sesti empatian ja asiakkaan aktii­visen kuun­telun merki­tyksen myyn­ti­työssä
  • Pääset haas­tamaan omat näke­myksesi myyn­nistä ja siinä menes­ty­misen salai­suuk­sista
  • Opit laatimaan omat myyn­ti­stra­te­giasi asia­kas­arvon tuot­ta­misen näkö­kul­masta
  • Saavutat parempia myyn­ti­tu­loksia ja luot kestä­vämpiä asia­kas­suh­teita

Brik järjestää aiheista myös yrityksille räätälöityjä valmennuksia!

Kohderyhmä

Valmen­nus sopii niin uusille lupauk­sille kuin koke­neem­mille myyn­ti­konka­reille, jotka haluavat vahvistaa omaa myyn­tio­saa­mistaan.

Aikataulu

1. päivä – Arvo­myynnin perusteet

8.30 Ilmoit­tau­tu­minen ja aamu­kahvi

9.00 Tilai­suuden avaus

9.15 Muutokset asiak­kaiden osto­käyt­täy­ty­mi­sessä

  • Miten Internet on muut­tanut B2B -myyntiä
  • Käyntien sopi­misen vaikeus
  • Miksi asiakkaan kannattaa tavata juuri sinut?
  • Tuote- ja myyn­ti­läh­töisen toimin­ta­tavan haasteet
  • Myyn­ti­pro­sessin viilaa­mi­sesta asiakkaan osto­pro­sessin ymmär­tä­miseen

Harjoitus: Oman myyn­ti­fi­lo­sofian peilausta vauh­dik­kaasti muut­tuvaan toimin­taym­pä­ristöön

10.15 Tauko

10.30 Mitä arvo­myynti on?

  • Asia­kas­arvon tuot­ta­misen peri­aatteet
  • Miten arvo­myynti eroaa tuote­myyn­nistä ja ratkai­su­myyn­nistä?
  • Arvo syntyy asiakkaan mielessä
  • Asia­kas­läh­töinen toimin­tatapa ja aktii­visen kuun­telun taito

12.00 Lounas

13:00 Mitä asiakas arvostaa?

  • Tekninen arvo
  • Talou­del­linen arvo
  • Toimin­nal­linen arvo
  • Uutuusarvo
  • Tule­vai­suusarvo
  • Tunnearvo
  • Imago- ja statusarvo
  • Asiakkaan todel­liset koko­nais­kus­tan­nukset ja koko­nais­hyödyt

Harjoitus: Oman tarjonnan arvioi­minen arvon tuot­ta­misen näkö­kul­masta

14.30 Kahvi

14:45 Arvo­si­säl­töjen kiteytys ja kuvaa­minen

    16:00 Koulu­tus­päivä päättyy

    2. päivä – Argu­men­tointi ja arvo­pe­rus­teinen hinnoittelu

    8.30 Ilmoit­tau­tu­minen ja aamu­kahvi

    9.00 Millaista osaa­mista arvo­myynti vaatii?

    • Asiakkaan luot­ta­muksen voit­ta­minen
    • Empatia eli aset­tu­minen asiakkaan asemaan
    • Myyjän vuoro­vai­ku­tus­taidot eri väli­neillä
    • Syste­maat­tisen tarve­kar­toi­tuksen toteut­ta­minen
    • Tehokkaat kysy­mykset
    • Asiakkaan autta­minen omien tarpeiden sanoit­ta­mi­sessa
    • Sanat­tomien viestien tulkinta
    • Yhteen­vedon laati­minen asiakkaan koko­nais­tar­peista

    Harjoitus: Omien asiakas­tai­tojen arviointi

    10.30 Tauko

    10.45 Asiakkaan osto­käyt­täy­ty­misen ymmär­tä­minen

    • Luot­tamus kaiken keskiössä
    • Ostajan päätös­pro­sessin etene­minen
    • Ostajan tuke­minen osto­pro­sessin eri vaiheissa
    • Kaupanteon riskit ostajan näkö­kul­masta ja ”näky­mät­tömät” esteet
    • Ostoikkuna avau­tu­minen ja sulkeu­tu­minen
    • 3H -ajattelu

    12.00 Lounas

    13.00 Arvo­poh­jainen hinnoittelu

    • Miten arvo­poh­jainen hinnoittelu poikkeaa muista hinnoit­te­lu­me­ne­tel­mistä?
    • Hinnan vaikutus asiakkaan arvo­ko­ke­mukseen
    • Asia­kas­arvon kiteyt­tä­misen ja kuvaa­misen haasteet
    • Palve­lu­myynnin erityis­haasteet arvo­myynnin näkö­kul­masta
    • Arvo­lu­pausten lunas­ta­minen

    14.15 Kahvi

    14:30 Kaupan solmi­misen taito

    • Myyjän vastuulla on ehdottaa kaupan­tekoa (rohkeus palkitaan)
    • Tarjouksen huolel­linen valmistelu, esittely ja argu­men­tointi
    • Asia­kas­arvon myymisen taito
    • Asiakkaan oikean tulkinnan varmis­ta­minen
    • Vasta­väit­teiden käsittely ja hinnan myymisen taito
    • Asiakkaan vastus­tuksen kesyt­tä­minen (viiden Ei:n periaate)

    16:00 Tilaisuus päättyy

    Koulutuspaikka

    Tapah­tu­matalo Bank, Unio­ninkatu 20, 00130 Helsinki

    .

    Kouluttaja

    Kouluttajana toimii Jari Salminen.

    Kustannukset

    Koulutuksen hinta on 1490 eur/​​hlö + alv 24%, joka sisältää koulu­tus­ma­te­ri­aalin, lounaan ja kahvi­tar­joilut. Jos yrityk­sessäsi on useita koulu­tuk­sesta kiin­nos­tu­neita (väh. 3 hlöä), tiedustele ryhmä­alen­nusta valmen­ta­jalta.

    Ota yhteyttä

    Haluatko tietää lisää koulutuksesta Arvomyynti B2B? Täytä yhteystietosi, niin koulutuksen järjestäjä ottaa sinuun yhteyttä.

    Brik sosiaalisessa mediassa

    Brik

    Kaipaavatko työsukset voitelua? Narisevatko tuloksenteon saranat? Tule hakemaan uutta pontta tekemiseen!

    Brik valmentaa työmaailman huipputyyppejä ja menestyviä joukkueita. Yhteensä lähes puolen vuosisadan valmennuskokemuksen pohjalta Brikin osaajat tietävät, että innostava ja kannustava ilmapiiri tuottavat tulosta tehokkaammin kuin yksisuuntainen opetus. Valmennuksissa luodaan positiivinen ilmapiiri, jossa on turvallista kokeilla uutta ja rohkaistua revittelemäänkin! Ei...


    Lue lisää kouluttajasta Brik ja katso koulutustarjonta täältä

    Yhteystiedot

    Brik

    Metsänneidonkuja 4
    02130 Espoo

     Näytä puhelinnumero
    www.brik.fi


    Arvioinnit
    Arvioinnit
    Arvioi tämä koulutus ensimmäisenä.

    Arvioinnit kouluttajasta
    (4,5)
    Perustuu 96 arviointiin
    Näytä kouluttajan kaikki arvioinnit
    Ota yhteyttä

    Saadaksesi lisätietoa aiheesta Arvomyynti B2B täytä seuraavat tiedot: