Valitse sivuston käyttötapa: Mobiili

Copywriterin koulutusohjelma

Markkinointi-instituutti
Yhteenveto
Kesto: 12 kuukautta
   
Paikkakunta: Espoo
Koulutustyyppi: Avoin koulutus

Copywriterin työ

Copywriterin työ

Opi yhdistämään luovuus, kirjoittaminen ja markkinointiosaaminen

Haaveiletko copywriterin työstä? Onko sisällöntuotanto lähellä sydäntäsi ?Copywriterin työ -koulutuksessa alan huippuammattilaiset valmentavat aloittelijoista ja kokeneemmista tekijöistä todellisia kirjoittamisen ammattilaisia. 

Copywriter-työn aidot ammattilaiset neuvovat ja antavat palautetta kurssilla

Copywriter-kurssiin sisältyy paljon kirjoitusharjoituksia, jotka perustuvat copywriter-työssä usein kohdattaviin toimeksiantoihin, luovaan ideointiin yksin ja yhdessä sekä kirjoittamisen eri tyyleihin. Kurssin painottuu mainostekstien kirjoittamiseen. Copywriter-työn ammattilaiset neuvovat ja antavat palautetta jokaisesta tehtävästä.

Koulutuksen jälkeen osaat kirjoittaa tilaajan toivomia copy-tekstejä, jotka herättävät tunteita valitussa kohderyhmässä ja välittävät oikeaa viestiä.

Kiinnostuitko koulutuksesta?

Jos haluat lisätietoa aiheesta Copywriterin koulutusohjelma, klikkaa alta ja täytä yhteydenottolomake. Kysymyksesi lähetetään suoraan kouluttajalle.

Kohderyhmä

Copywriterin tehtävässä toimivat ja siihen pyrkivät

Copywriter-koulutus joustaa opiskelijan tarpeiden mukaan ja soveltuu eritasoisille kirjoittajille. Aiempaa kokemusta copywriterin tehtävistä ei kurssilla vaadita – halu kehittyä tekstisuunnittelijaksi tai tarve päivittää omia copywriter-taitoja riittää.

Koulutuksen sisältö

Koulutus kestää 12 kk ja siihen sisältyy

  • orientoiva itsenäisesti opiskeltava verkko-osio
  • 9 koulutuspäivää
  • ohjattua etäopiskelua 2–4 h viikossa.

1. Orientoiva verkko-opiskelujakso

Opinnot alkavat itsenäisellä etäopiskelujaksolla, jossa orientoidut copywriter-opintoihin ja herätät sisälläsi kytevän copywriterin sydämen.

Voit opiskella tämän osion joustavalla aikataululla eli silloin, kun sinulle parhaiten sopii – joko ennen koulutuspäiviä ja tai niiden ohessa.

2. Copywriter digitaalisessa ympäristössä (4 koulutuspäivää ja harjoitukset)

Tässä osiossa valitset itse tuotteen, palvelun tai aatteen, jota työstät läpi osion. Harjoituksissa etsit luovuutesi lähteitä ja harjoittelet kirjoittamista digitaalisiin kanaviin kuten blogiin, sähköpostisuoraan, laskeutumissivulle ja www-sivulle. Lisäksi pääset käsikirjoittamaan podcastia ja videota sekä otat käyttöön ammatillisen some-profiilin.

Vakuuttavaa tulosta sisältöstrategialla

  • Strategia, ostoprosessi ja vaikuttavan kirjoittamisen malli. Valitset tuotteen, palvelun tai aatteen, jota kuljetat harjoituksissa teemanasi.

Toimivat verkkosivut ja verkkokirjoittaminen

  • www-sivut
  • SEO eli hakukoneoptimointi kirjoittajan roolissa
  • Sähköpostisuora, blogi ja audio- eli podcast-käsikirjoitus

Tavoitteellista sisältöä someen

  • Facebook, LinkedIn, Twitter ja Instagram
  • Sosiaalisen median vaikuttavuuden seuranta

Video – liikkuvaa kuvaa ketterästi

  • Videon käsikirjoitus
  • Oma hissipuhe liveksi

3. Copywriter offline-medioissa (4 koulutuspäivää ja harjoitukset)

Tämän osion harjoituksissa syvennyt asetetuista tavoitteista johdettuun offline-mainonnan suunnitteluun. Erityistarkastelussa ovat tv-mainonta, printti ja radio.

Idea on kaikki

  • Opit ideoimaan ja tekemään kaupallista ja yhteiskunnallista viestintää tavoitteellisesti.
  • Konsepti, kampanja, mainos ja niiden ideointi

Kuva ja sana

  • Ilmoitus, juliste ja muu painettu mainonta

Leijonan laji: mainoselokuva

  • Mainosfilmin prosessi ja lajityypit
  • Tarinankerronta ja käsikirjoituksen muodot

Radio – kirjoituksia korvalle

  • Radiomainonnan prosessi ja lajityypit
  • Tarinankerronta ja käsikirjoituksen muodot

4. Oman portfolion kokoaminen (1 koulutuspäivä ja portfolion koostaminen)

Kokoat ohjatusti tehtävistä sekä muista töistäsi portfolion omiin tarpeisiisi. Se auttaa sinua tuotteistamaan osaamisesi sekä toimii käyntikorttinasi nykyisissä tai tulevissa työtehtävissä.

Koulutuspäivien ohjelman muutokset ovat mahdollisia.

Koulutuksen sisältö

Koulutus kestää 12 kk ja siihen sisältyy

  • orientoiva itsenäisesti opiskeltava verkko-osio
  • 9 koulutuspäivää
  • ohjattua etäopiskelua 2–4 h viikossa.

1. Orientoiva verkko-opiskelujakso

Opinnot alkavat itsenäisellä etäopiskelujaksolla, jossa orientoidut copywriter-opintoihin ja herätät sisälläsi kytevän copywriterin sydämen.

Voit opiskella tämän osion joustavalla aikataululla eli silloin, kun sinulle parhaiten sopii – joko ennen koulutuspäiviä ja tai niiden ohessa.

2. Copywriter digitaalisessa ympäristössä (4 koulutuspäivää ja harjoitukset)

Tässä osiossa valitset itse tuotteen, palvelun tai aatteen, jota työstät läpi osion. Harjoituksissa etsit luovuutesi lähteitä ja harjoittelet kirjoittamista digitaalisiin kanaviin kuten blogiin, sähköpostisuoraan, laskeutumissivulle ja www-sivulle. Lisäksi pääset käsikirjoittamaan podcastia ja videota sekä otat käyttöön ammatillisen some-profiilin.

Vakuuttavaa tulosta sisältöstrategialla

  • Strategia, ostoprosessi ja vaikuttavan kirjoittamisen malli. Valitset tuotteen, palvelun tai aatteen, jota kuljetat harjoituksissa teemanasi.

Toimivat verkkosivut ja verkkokirjoittaminen

  • www-sivut
  • SEO eli hakukoneoptimointi kirjoittajan roolissa
  • Sähköpostisuora, blogi ja audio- eli podcast-käsikirjoitus

Tavoitteellista sisältöä someen

  • Facebook, LinkedIn, Twitter ja Instagram
  • Sosiaalisen median vaikuttavuuden seuranta

Video – liikkuvaa kuvaa ketterästi

  • Videon käsikirjoitus
  • Oma hissipuhe liveksi

3. Copywriter offline-medioissa (4 koulutuspäivää ja harjoitukset)

Tämän osion harjoituksissa syvennyt asetetuista tavoitteista johdettuun offline-mainonnan suunnitteluun. Erityistarkastelussa ovat tv-mainonta, printti ja radio.

Idea on kaikki

  • Opit ideoimaan ja tekemään kaupallista ja yhteiskunnallista viestintää tavoitteellisesti.
  • Konsepti, kampanja, mainos ja niiden ideointi

Kuva ja sana

  • Ilmoitus, juliste ja muu painettu mainonta

Leijonan laji: mainoselokuva

  • Mainosfilmin prosessi ja lajityypit
  • Tarinankerronta ja käsikirjoituksen muodot

Radio – kirjoituksia korvalle

  • Radiomainonnan prosessi ja lajityypit
  • Tarinankerronta ja käsikirjoituksen muodot

4. Oman portfolion kokoaminen (1 koulutuspäivä ja portfolion koostaminen)

Kokoat ohjatusti tehtävistä sekä muista töistäsi portfolion omiin tarpeisiisi. Se auttaa sinua tuotteistamaan osaamisesi sekä toimii käyntikorttinasi nykyisissä tai tulevissa työtehtävissä.

Koulutuspäivien ohjelman muutokset ovat mahdollisia.

Koulutuksen sisältö

Koulutus kestää 12 kk ja siihen sisältyy

  • orientoiva itsenäisesti opiskeltava verkko-osio
  • 9 koulutuspäivää
  • ohjattua etäopiskelua 2–4 h viikossa.

1. Orientoiva verkko-opiskelujakso

Opinnot alkavat itsenäisellä etäopiskelujaksolla, jossa orientoidut copywriter-opintoihin ja herätät sisälläsi kytevän copywriterin sydämen.

Voit opiskella tämän osion joustavalla aikataululla eli silloin, kun sinulle parhaiten sopii – joko ennen koulutuspäiviä ja tai niiden ohessa.

2. Copywriter digitaalisessa ympäristössä (4 koulutuspäivää ja harjoitukset)

Tässä osiossa valitset itse tuotteen, palvelun tai aatteen, jota työstät läpi osion. Harjoituksissa etsit luovuutesi lähteitä ja harjoittelet kirjoittamista digitaalisiin kanaviin kuten blogiin, sähköpostisuoraan, laskeutumissivulle ja www-sivulle. Lisäksi pääset käsikirjoittamaan podcastia ja videota sekä otat käyttöön ammatillisen some-profiilin.

Vakuuttavaa tulosta sisältöstrategialla

  • Strategia, ostoprosessi ja vaikuttavan kirjoittamisen malli. Valitset tuotteen, palvelun tai aatteen, jota kuljetat harjoituksissa teemanasi.

Toimivat verkkosivut ja verkkokirjoittaminen

  • www-sivut
  • SEO eli hakukoneoptimointi kirjoittajan roolissa
  • Sähköpostisuora, blogi ja audio- eli podcast-käsikirjoitus

Tavoitteellista sisältöä someen

  • Facebook, LinkedIn, Twitter ja Instagram
  • Sosiaalisen median vaikuttavuuden seuranta

Video – liikkuvaa kuvaa ketterästi

  • Videon käsikirjoitus
  • Oma hissipuhe liveksi

3. Copywriter offline-medioissa (4 koulutuspäivää ja harjoitukset)

Tämän osion harjoituksissa syvennyt asetetuista tavoitteista johdettuun offline-mainonnan suunnitteluun. Erityistarkastelussa ovat tv-mainonta, printti ja radio.

Idea on kaikki

  • Opit ideoimaan ja tekemään kaupallista ja yhteiskunnallista viestintää tavoitteellisesti.
  • Konsepti, kampanja, mainos ja niiden ideointi

Kuva ja sana

  • Ilmoitus, juliste ja muu painettu mainonta

Leijonan laji: mainoselokuva

  • Mainosfilmin prosessi ja lajityypit
  • Tarinankerronta ja käsikirjoituksen muodot

Radio – kirjoituksia korvalle

  • Radiomainonnan prosessi ja lajityypit
  • Tarinankerronta ja käsikirjoituksen muodot

4. Oman portfolion kokoaminen (1 koulutuspäivä ja portfolion koostaminen)

Kokoat ohjatusti tehtävistä sekä muista töistäsi portfolion omiin tarpeisiisi. Se auttaa sinua tuotteistamaan osaamisesi sekä toimii käyntikorttinasi nykyisissä tai tulevissa työtehtävissä.

Koulutuspäivien ohjelman muutokset ovat mahdollisia.

Koulutuksen aikataulu

16.1.2019, 25.2.2019, 18.3.2019, 6.5.2019, 3.6.2019, loput koulutuspäivät ilmoitetaan myöhemmin

Koulutuksen aikataulu

16.1.2019, 25.2.2019, 18.3.2019, 6.5.2019, 3.6.2019, loput koulutuspäivät ilmoitetaan myöhemmin

Koulutuksen aikataulu

16.1.2019, 25.2.2019, 18.3.2019, 6.5.2019, 3.6.2019, loput koulutuspäivät ilmoitetaan myöhemmin

Kustannukset

2850 € + alv 24 %

Markkinointi-instituutti

Markkinointi-instituutti

Aikuiskoulutus ja oma työsi sopivat saumattomasti yhteen. Markkinointi-instituutin koulutuksissa opit tekemään oman työsi paremmin, tuoreemmin ja varmemmin.  Hyödynnät liike-elämän arvostettujen asiantuntijoiden oppeja ja opiskelijakollegoidesi kokemuksia omassa työssäsi. Uusi otteesi työhön innostaa sinua ja työyhteisöäsi! Täydennä ja laajenna osaamistasi: syvenny omaan erikoisalaasi – tai...


Lue lisää kouluttajasta Markkinointi-instituutti ja katso koulutustarjonta täältä

Yhteydenottopyyntö

Haluatko tietää lisää koulutuksesta Copywriterin koulutusohjelma? Täytä yhteystietosi, niin koulutuksen järjestäjä ottaa sinuun yhteyttä.

Yhteystiedot : Markkinointi-instituutti

Markkinointi-instituutti

Revontulentie 7
02100 Espoo

 Näytä puhelinnumero
www.markinst.fi

Arvioinnit
Arvioi tämä koulutus ensimmäisenä.
Yhteydenotto

Saadaksesi lisätietoa aiheesta Copywriterin koulutusohjelma täytä seuraavat tiedot: